PIC versus Atmel

Petr Pivoňka PivonkaP
Středa Březen 17 12:04:50 CET 2004

Nejlevnejsi programator PICu ma 1tranzistor, 3 odpory, 1 kodan a 2 zenerky. Mas neco levnejsiho na Atmela ? Instrukcni soubor ma Atmel z 51, coz neni zadne plus. Sice je notoricky znamy, ale pro zapis mene prehledny. PIC ma jednodussi a citelnejsi kod, ale je to samozrejme vec vkusu. Dale mam takovy pocit, ze PIC ma vetsi vykon na jeden vystup + pullup odpory. Vyhodou atmela je vetsi pocet V/V pinu o 2, seriovy port a analogovy komparator. Vyse popsane vlastnosti plati jen a pouze pro srovnani typu PIC16F84 x AT89C2051. Jsou to nejpouzivanejsi zastupci obou vyrobcu. Jinak takovy PIC16F877 takrka nema chybu, nevim co proti nemu Atmel nabizi.
Petr

>>> lkavan@krkonose.cz 2. březen 2001 8:29:28 >>>
At 06:41 2.3.2001 +0100, =?ISO-8859-2?Q?Petr=20Pivo=F2ka?= wrote:
>To mas jako s holkama, nekdo ma rad blondynky, nekdo brunetky.
Ja mam zase radsi PICi.
                  ^^^^ Kdyz jsi uz zacal s tim prikladem s holkama tak me
napada, jestli tady nemela byt diakritika... ;->

Ale k veci, je to jak pises. Ja jsem zase zvykly na Atmely. Jsou levnejsi
nez FLASHovaci PICky, maji vetsi pamet a '51 instrukcni sada mi taky celkem
vyhovuje. Ale to je spis otazka zvyku. Co se tyka vyvojovych prostredku a
levnych programatoru, je to IMHO tak nastejno.

S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv