Zahada HDD

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 12:10:56 CET 2004

| Odes?latel: Petr Vasek <petr.vasek@pvt.cz>
| Jestli to nebude tim win-shitem co se tam snazite provozovat.
| Moje NT se zase rozhodly, ze muj disk mi naformatovali mimozemstani. Pri
| pokusu o chkdsk x: /f to napise:
|
| The type of the file system is NTFS.
| This NTFS volume was created or modified by a later version of Windows
NT.
| This version of chkdsk cannot be run on this volume.
| You must boot the version of NT that created/modified this volume and run
| chkdsk from that installation.
|
| Podotykam, ze to nikdy neopustilo masinu, ani v tom neni vir,
| teda jenom ty win.
| Na hotlaine M$ mi vysvetlili, ze s tim bohuzel nejde nic delat
| ze si ty disky mam preformatovat. :-))
|
| MB je ASUS a DISK je 13 GB WD a v NT mam SP5. Teda pokud
| by nekdo vedel co s tim.

Jo, namontujte to v linuxu (mount -t ntfs -o ro ...) a zkopirujte si co tam
mate. Zapis do ntfs je ve stavu experimental, jsou lidi, co jim ntfs po
zapisu z linuxu odesla (jsou lidi co jim neodesla, ale tech je min). Takze
jenom read-only (to je ten "-o ro").

Pak si to v klidu preformatujte. Jinak muj otec dela NTckoveho systemaka a
prozradil mi, ze NTcka jsou stabilnejsi kdyz maji systemovy disk na FATce,
nez na NTFS. Takze na NTFS se snazte zapomenout, nebot neni kompatibilni
ani sam se sebou.

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz