Kdyz uz se mluvi o telefonech ...

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 12:05:25 CET 2004

Dobry den,
mam problem podobny threadu "Detekce vyzvaneni"
Sehnal jsem kdesi nejakou Thaiwanskou krabicku nazvanou nejak jako
inteligentni podvojka (chapu, ze to asi neni homologovane :-))))), ale
presto bych to rad rozchodil. Melo by to telefonni linku pridelovat dvema
pristrojum tak, ze to zvoni do obou a ktery z nich zvedne, na ten se to
prepne a druhy si neskrta (navic pri zvednuti jednoho sviti zelena a u
druheho cervena LED). To funguje bezchybne.
Totez se ma stat pri zvednuti libovolneho pristroje ve snaze nekam zavolat,
ale to moc nefunguje. Ustredna jako by se neumela rozhodnout, zda ma ci nema
telefon zacit napajet, LEDka daneho pristroje jemne poblikava a ve sluchatku
to cvaka. Po chvilce takoveho cvakani, pripadne po nekolikanasobnem polozeni
a zvednuti sluchatka se to chytne, LEDka se intenzivne rozsviti a ve
sluchatku se ozve ton. Zajimave je, ze kdyz se to jednou chytne, tak uz to
dal funguje OK, dokud se nenecha telefon tak pul hodiny v klidu. Pak se
zrejme nekde nejaky kodan, ktery se provozem telefonu nabil  zase vybije a
zas uz to jen blika a blbne.

Kdyz jsem to rozdelal, zjistil jsem, ze:

- jeden z AB dratu je primo propojen ze vstupu na oba vystupy
- druhy drat jde ze vstupu na kazdy z vystupu prez neco co vypada jako
tranzistor majici mezi dvema nozickama neco, co vypada jako dioda
- a dale prez LEDku patricne barvy ke ktere je paralelne 100ohmovy odpor
(obe vetve jsou shodne jen barva LEDky je jina)

Pokusim se neumele jednu vetev nakreslit:

A       ---         ---     A1
-------| T |-------|LED|------
   |    ---     |   ---   |
   -     |     | |        |
  |D|    |     |R|        |
   -     |     | |        |
   |     |      |         |
    -----        ---------

B                           B1
------------------------------

Nevedel byste nekdo:
-zda ten domely tranzistor a dioda je opravdu tranzistor a dioda nebo treba,
co ja vim, tyristor a diak nebo neco jineho

-jak je mozne, ze ta LEDka pri podarenem vyzvednuti telefonu intenzivne
sviti a je ji jedno, jakou ma proud ji prochazejici polaritu. Vzdyt AB draty
telefonu jsou libovolne prohoditelne a pritom napajeni pristroje od ustredny
je stejnosmerne nebo se pletu?

-jak tomu pomoci, aby to spolehlive pri vyzvednuti telefonu preplo (jeste
poznamenam, ze v noci (mensi zatez ustredny=> vyssi napajeci napeti ???) to
chodi daleko spolehliveji nez v dobach spicek.

Ustredna je nejaka novejsi analogova (prazske sedmimistne cislo).

			Diky za pomoc

					Jakub Serych