IO s logikou krokoveho motoru

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:53:33 CET 2004

At 23:05 26.3.2000 +0200, Petr Simek wrote:

>Momentalne prepokladam ze to bude ridit PC pres par. port. Motory X a Y
>by se daly ridit rovnou pres dataport , ale chci jeste motor Z (at uz
>to i vrta kdyz je to docela robustni) a jeste spinani pripadne vrtacky
>a na controlout zbyvaji uz jen ctyri draty - jeden chybi a rezerva zadna.
>Takze jsem si rekl, ze tam tam logiku aby se to ovladalo jen pulsy a
>usetrim draty.

Co to je za mechaniku, ze s tim chces vrtat ? A jak jsou tam silne krokace ? Pokud je to opravdu tak robustni, ze to utahne vrtaci vreteno, tak zapomen na rizeni krokacu pouhym spinanim vinuti na plus a minus. Potrebujes zdroj proudu pro napajeni krokacu (nejlip pulsni) a hlavne definovany rozbeh a brzdeni, zmeny profilu prubehu proudu pri ruznych rychlostech, mikrokrokovani apod. To primo z PC neudelas, snazilo se o to vic lidi a s nulovym uspechem. Ja jsem to po asi pul roce taky vzdal, koupil jsem spec. kontrolery pro rizeni krokacu a koncove stupne jsem postavil z LMD18245 a vysledky jsou neporovnatelne lepsi, dostal jsem se tak na 5x vyssi rychlosti nez pri primem rizeni z PC a hlavne se mi uz nestalo, ze by motory ztratili krok, coz bylo jinak bezne :-(.
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv