Re[2]: Krokový motor zo starej FDD

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 11:53:33 CET 2004

Hello Petr,

?ter?, 28. b?ezna 2000, you wrote:

PS> Zajimave informace. Ale jedno jsem tam nenasel - jakou asi silu v Nm
PS> ma ten krokac z 5.25" . Nevite to nekdo ? Dival jsem se na tu floppynu
PS> a je to uplna parada - motor spolu s kluznou drahou - uplne idealni
PS> jako motor Z na frezku/vrtacku. Jenom nemam predstavu jestli by zvednul
PS> tak pul kila v tom provedeni jak je. Tak ctvrt kila ma ta mala vrtacka
PS> a neco na rezervu.

Myslim, ze to neuzvedne ani tech 1/4 kila. Nejjednodussi zpusob, jak
to vyzkouset:
Jestli mas tu mechaniku celou, tak z ni pouzij i tu elektroniku. Najdi
si nekde na internetu, kde jsou vyvedene signaly krok a smer a ted
(nevim, jestli tam neni i Select) primo na konektor, na ktery se pripojuje
ksanda FDD. Potom staci pripojit napajeni z pocitace, ty 2 signaly pripojit
na paralelni port, a napsat kratky programek, ktery bude generovat signaly
krok (frekvence) a smer (1/0). Jestli je tam i Select, tak pripojit na
+5V nebo na zem.
Ja jsem to zkousel asi pred 2ma rokama, a chodilo to. Akorat ta elektronika
nejakym zpusobem omezuje maximalni otacky toho motoru, takze se mi to
nepodarilo roztocit na vic nez asi 1000ot/min

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>
  http://www.bitest.cz/ales
        ICQ:64650313

Pozor !! Tato zpr8va obsahuje viry. Necist !!