Rele a ULN2003A

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:54:16 CET 2004

On Mon, 21 Feb 2000 plupinek@synthesia.cz wrote:

> - Jak hodne muze hrat civka rele - k katalogu GM je to rele H700E12C (pri 12V je
> odpor civky 85 ohmu, pridrzny proud je asi 200mA) - civka se za chvili ohreje na

12 / 85 = 0.141 * 12 = 1.69W - to je docela dost - obvykle ma rele tak
okolo 0.5 W a to i dost vykonna . To je nejake hodne rychle ?

> 80 stupnu, je normalni, aby tolik hicovalo? Zkousel jsem tri rele s stejnym
> vysledkem.

No jo - zkuste tenhle vykon pustit do 4W odporu - za chvili na nem taky
neudrzite ruku - zalezi na plose. Pokud nepotrebujete caste spisnani a
rozepinani, tak muze do serie s rele zapojit paralelni clanek RC (C hodne
velke) - tim se pak klidovy proud (a tim i napeti na rele) zmensi a nebude
to tolik topit. Ale nedavno jsme kupoval rele na 12V se spinacim vykonem
kontaktu 16A/10A a to melo parametry ze prikon vychazel asi na 0.5W .

Invertovat nebo pouzit neco jineho ....

|                             petrsi@jcu.cz                              |