Materstina (bylo: Re: Prodleva pomoci TMR0)

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Červen 29 18:36:22 CEST 2004

J.R. napsal(a):

> A co presne jste chtel Vy rici touto vetou ?

Presne to, co jsem napsal.

> Navic, technik
> ma (i kdyz nepsane), pravo na jakesi zkratkovite vyjadeni.

To nepochybne, o tom tu ale nebyla rec. Gramaticke hrubky nejsou
zkratka, na tom se doufam shodneme.

> Ponechme prostor v teto konferenci i prispevkum kolegu, trpicim (napriklad)
> dyslexii. Vzdyt slabost jedne strany lidskeho intelektu muze znamenat
> nemalou silu na strane druhe.

Ja jim ho neberu, kdybyste presneji cetl muj prispevek, pak byste
zjistil, ze prave o tom jsem tam mluvil (byt jsem to doplnil slovy, ze i
s tim se da obcas neco delat). Ja mam ale totiz spis dojem, ze jde o
lenost, laxnost, nezajem, salamismus apod. a nejsem prvni (a zrejme ani
posledni), kdo tady na to upozornuje. Pohybuju se netem uz hodne dlouho
a pozoruju, jak zejmena zde jazyk zoufale trpi a upada, zvlast markantni
to byva pod naporem "tech mladsich", kteri maji ony tzv. "jine priority"
a tak praseni materstiny povazuji za normalni. Procento skutecnych
dyslektiku apod., kteri se snazi a presto to nejde, opravdu nebude az
tak velke...

Zaverem: odlisujte prosim dusledne na jedne strane hovorovy jazyk,
zkratky, slang, nechtene preklepy apod. a na strane druhe opakovane a
stale stejne hrubky.

Jirka