Elektrotechnicka mereni na prumyslovce

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Středa Červen 9 23:46:13 CEST 2004

No já bych si nedělal velké iluze o schopnostech absolventů. Asi vždycky se
najde pár lidí, kteří mají zájem a těm věcem rozumí. Když budete dělat
vybavení "pro ně", bude to na úrovni, ale bude to stát peníze. Jenže pak je
tam spousta těch, kteří nemají představivost (nemají zájem?), něco se jsou
schopni naučit naspaměť a odříkat to u tabule. Ale nechtějte od nich, aby
uměli něco zapojit, změřit a ještě navíc přemýšlet, proč to tak je. Možná
jsem pesimista, ale takových spolužáků jsem měl dost. Ale měří se ve
skupinkách, tak on to vždycky někdo za ty ostatní udělá :-)) Když jsem na
fakultě dělal vcelku bezvýznamnou zkoušku ze silnoproudých strojů (dělal
jsem slaboproudou elektrotechnologii), měl jsem vypočítat střední hodnotu 6
cestně usměrněného napětí. Jenže mi vyšla větší, než vrcholová. Když jsem
kantorovi řekl, že mi v písemce vyšel nesmysl, zajásal. Prý bych se divil,
kolik lidí by prohlašovalo, že když to tak vyšlo, tak to tak určitě je.
Takže myslím, že když naučíte lidi logicky myslet, tak jste vyhrál.
Anděl