FM Prijimace a KE 2004/4

Jan Matejka matejka@cat.cz
Čtvrtek Červenec 15 10:54:50 CEST 2004

Důvodem je, že spektrum frekvenčne modulovaneho signalu s urcitym
zdvihem a  modulacní frekvencí je sirsi nez prosty zdvih nosné
frekvence. Modulační frekvence spektrum rozšiřuje samozřejmě také. Pro
stereofonní vysílání jde modulační frekvence až někam k cca 50kHz.
Pokud jsou filtry v prijimaci uzsi nez je spektrum signálu, dohazi ke
zkresleni demodulovaného signalu. Kanály ve FM rozhlasovém pásmu mají
odstup 100KHz, mají tedy přesah a není možné kvalitně přijímat dva
stejně silné signály na sousedních kanálech.

To jen co si pamatuji z dob, kdy měla stavba FM rozhlasového přijímače
význam.
Jan Matějka