Re: nabíjení elektromobilu z FVE
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Sobota Březen 29 20:26:45 CET 2025
To nabíjení se startuje/restartuje předpokládám na dotykovém displeji v
autě.
Takže automatický restart by zvládl jednoduchý restartovač. Stačilo by
jedno modelářské servo, jednoduchá konstrukce a prst.
Ten prst - teď se ukáže, jak má majitel auto rád. Pákovými nůžkami by to
šlo rychle a asi i dost bezbolestně, flexou by to bylo asi horší.
Ale šlo by to i jinak. Sorry, že už se opakuju.
Běžná instalace FVE u nás má baterky. Mimochodem v zahraničí (třeba v
Německu) to tak není, protože tam dotace baterky nezvýhodňují. Na rozdíl
od nás.
No a ty baterky má právě proto, aby dokázala vyžehlit výkyvy ve výrobě a
spotřebě.
Pokud to celé ovládá automatizace (což bych předpokládal), tak ta zná
požadavky auta. Včetně minima, pod nějž nesmí příkon klesnou, výkon z
panelů, energii v baterkách, aktuální sazbu VT/NT a může znát i
předpověď počasí (viz pluginy například do Home Assistanta).
Takže může kvalifikovaně rozhodnout, jestli se vyplatí při poklesu
výkonu z panelů držet nabíjení z baterek (podmínka - pokles není proto,
že je noc ale jen hutný mrak, předpověď očekává slunce, baterky jsou
nabité, je vysoký tarif), nebo jestli má nabíjení zaříznout
A po obnovení příznivých podmínek může nějakým pískletem dát najevo, že
by měl někdo restartnout nabíjení. Pokud byste tedy nerealizoval
restartér podle prvního odstavce.
A že při chvilkovém výpadku slunce baterky budou mít dost energie na
překonání krátkého výkyvu se dá předpokládat, protože jinak by bylo
výhodnější vůbec nepouštět nabíjení do auta ale napřed nabít baterky.
Ještě by tam mohlo být tlačítko "Nabíjej hlava-nehlava", které by
znamenalo nabíjení bez výpadku i za cenu, že by šla elektrika z gridu.
Například když vím, že mě za chvíli čeká cesta za vzdálenou milenkou.
Protože i nejdražší domácí tarif je levnější ne nejlevnější veřejná
nabíječka.
PL
********************
Dne 29.3.2025 v 9:12 Jirka Mww napsal(a):
> Bohužel ten náš MG Číňan se musí zapnout na nabíjení mobilní aplikací
> a když se to vypne pro nedostatek energie z pretoku, tak znova. Takže
> ta marketingová masáž o využívání přetoků energie pro nabíjení
> elektromobilu je blbost. Budu přebytky dál cpát jen do bojleru a
> zbytek v podstatě daruji TEDOMu. Aktuální výkupní cena je 0.75 Kč za kWh.
>
Další informace o konferenci Hw-list