Re: ESP32 různá jádra - má smysl řešit?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Březen 3 21:11:50 CET 2025


A jéje. :-(
Tak to musím udělat jinak a psát to na PC a STM32, a teprve ve finále to 
přeportovat.
Na PC ty univerzální věci, na STM32 komunikaci po CANbusu.

Díky za informaci, i když smutnou.

Mimochodem co takhle Arduino?
Občas to po mně někdo chce, tak nezbývá než to nastartovat.

Ladění na PC je jedna velká tragédie. Každý překlad trvá věčnost, i když 
jde jen o blikání LEDkou. Snad desítky sekund.
Navíc mám pocit, že to furt všechno překládá dookola, jako by neznal Make.
Je ale samozřejmě možné, že pod Windows neumím to vývojové prostředí 
dobře nastavit.
Prostě jsem to jenom tupě nainstaloval.

Tak když jsem musel jednou dělat něco většího, rozjel jsem Arduino na 
Linuxu.
No a tam to byla skoro obvyklá raketa - bum na Enter a překlad je hotový.

To mají všichni arduinisti tak dobré nervy, že to překládají tím 
podivným vývojovým prostředím na PC?

PL

*****************

Dne 3.3.2025 v 20:54 Jaroslav Buchta napsal(a):
> Zalezi na zeleze a hlavne poctu jader. Preklad po malych zmenach tak 
> do 10s. Cely ale spis minuty. V Linuxu je to zrejme vyrazne rychlejsi.
> Flashnuti podle ruznych nastaveni, ale asi taky tak 10-15s.
> Da se to, o zivotnost FLASH se nebojim, maji mit 100k cyklu a to se 
> fakt programovanim neda vycerpat.
>
>
> Dne 03.03.2025 v 20:40 Petr Labaj napsal(a):
>> No já právě neladím (v tom pravém slova smyslu) prakticky vůbec.
>> Píšu programy přírůstkově a okamžitě zkouším po malých dílčích krocích.
>> Proto potřebuju takové vývojové prostředí, kde je velmi rychlý 
>> překlad a nevadí velmi často opakované spouštění.
>> I za cenu toho, že nějaký větší program musím rozdělit na samostatné 
>> části.
>> Proto by se mi spouštění v RAM líbilo a hodilo.
>> Napsal jsem to nešikovně jako "ladění v RAM", ale mělo to být 
>> "spouštění v RAM při vývoji SW".
>>
>> Jestli je ten výsledek i u jednoduchého programu tak obrovský, tak to 
>> je problém.
>> Jednak tím pádem zřejmě i linkování bude trvat dost dlouho?
>> A nahrávání možná taky.
>>
>> Kolik prosím trvá na nějakém normálním nekosmickém PC cyklus 
>> překlad->nahrání->spuštění ?
>> Na ARMu u jednoduchých programů to dám tak za 2 sekundy, u delšího 
>> programu třeba 5 sekund.
>> Jak dlouho to prosím trvá tady?
>>
>> Díky.
>> PL
>>
>> ******************
>>
>> Dne 3.3.2025 v 18:56 Jaroslav Buchta napsal(a):
>>> Vzhledem k tomu, ze i zakladni program ma bezne pres 800kB tak asi 
>>> spis ne. A vubec k tomu nevidim duvod, ladeni ani prakticky 
>>> nepouzivam - vsechno dulezite vypisuji na konzoli a pro pripad 
>>> kritickeho padu to ma na konzoli docela dobrou diagnostiku.
>>>
>>> Dne 03.03.2025 v 17:43 Miroslav Mraz napsal(a):
>>>> To by mne také docela zajímalo. Asi to nějak půjde, ale jde o to 
>>>> jak moc je to složité. Připadá mi jednodušší si ty složitější věci 
>>>> odladit jako nativní aplikaci v PC a pak ty kritické části kódu 
>>>> přenést do ESP. Tady stejně na ovladače periferií člověk moc nesahá 
>>>> a zřejmě to ani moc nejde.
>>>>
>>>> Mrazík
>>>>
>>>> On 03. 03. 25 16:05, Petr Labaj wrote:
>>>>> ...
>>>>> Když už tady ale je tento dotaz: dá se prosím na ESP32 ladit 
>>>>> program pouze v RAM?
>>>>> Já na STM32 zásadně při vývoji všechno ladím jen v RAM.
>>>>> Mám ve zvyku psát program po malých přírůstcích a okamžitě 
>>>>> zkoušet, takže za den klidně udělám stovky "naprogramování" toho 
>>>>> chipu.
>>>>> Proto jedu jen v RAM kde jednak neojíždím flash, a druhak je to 
>>>>> výrazně rychlejší. Nasypání do procesoru a spuštění spolehlivě pod 
>>>>> sekundu.
>>>>> Jde to nějak takto dělat i na ESP32, prosím?
>>>>>
>>>>> Díky.
>>>>> PL
>>>>



Další informace o konferenci Hw-list