Re: [OT] Fén - vypadá to jako apríl, ale ono je to snad myšleno vážně
ajtservis
info na ajtservis.cz
Čtvrtek Leden 16 05:01:39 CET 2025
tohle tam zminene nebylo. asi neni pro laiky uplne dulezite. max.
nechali reportera vlezt do mechaniky vymeny pod autem, kde popisoval
automtizaci a navadeni pred vymenou. normalne se najizdi na centrovaci
koliky, hejbe se jak autem, do stran, tak tim boxem s baterkou. do
baraku s rozvodnou a baterkama uz nesmel. baterky se se prej nabijeji
setrnejsim proudem = pomaleji. prekvapilo me, ze jich je v tom domecku
malo, snad neco do 15 - 20ks. presne si uz nepamatuju, abych nemlzil.
kdyz muzu vymenit casove 6ks/h a dobijim 50% proudem a baterky snad 50 -
90kWh(chystali 120kWh), tak mi to na moc caste pouziti nevychazi.
t.
Dne 15.01.2025 v 18:44 AZe napsal(a):
> A jak se řeší přepojování chladicích okruhů baterií?
> aze
> *From:* jozem na volny.cz <mailto:jozem na volny.cz>
> *Sent:* Wednesday, January 15, 2025 5:26 PM
> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: [OT] Fén - vypadá to jako apríl, ale ono je to snad
> myšleno vážně
> To je krásně vidět ve videích u Nia. Mění se množství článků uvnitř, ale
> krabice je stejná. Při dnešních možnostech BMS není problém, aby při
> výměně stanice vyčetla data z obou baterek a podle toho stanovila cenu.
> Počet cyklů, zbytková kapacita, vnitřní odpor ... Případně možnost si
> zvolit, jakou kapacitu chci nabrat.
> Věřím, že v Číně nebude potíž praštit do stolu a stanovit, aby všichni
> výrobci používali stejný box. Zvlášť když elektromobilitu tlačí vláda. A
> daří se to. To je výhoda totality. Nebo nejen totality? Když EK vydá
> nařízení ... tak ani fyzikální zákony neplatí.
> Zeman
> Dne 15. 1. 2025 13:16 napsal uživatel ajtservis <info na ajtservis.cz>:
>
> jeste upresnim ty baterky. box co se meni je porad stejnej, jen uvnitr
> je vice nebo mene baterky. takze mechanika vymenny je pokazde stejna.
> t.
>
> Dne 15.01.2025 v 13:09 ajtservis napsal(a):
> > to nio power je opravdu vzorove funkcni. koukal jsem na podrobnou
> > reportaz na nemecekem AMS.
> > ALE.
> > je to ekonomickej model jedny firmy(cinsky). tedy jak auta,
> baterky a
> > vymenikovy stańice od jedny firmy. auta si zakaznici ve vice jak 90%
> > berou s baterkou v pronajmu. ty cinani koupili asi 300 patentu s
> > drivejsiho podobnyho projektu, snad nekdo v eu + izrael, uz jsme
> to tu
> > probirali. melo to par "much" tak to bylo ukonceno. cinan nakoupil,
> > opravil mouchy a jede mu to jak z praku :-) vymena do 10min celkem.
> > vlastni samo pojizdeni a vymena 5-6min. baterky 3 velikosti.
> > nabijeno na 90% + moznost individualne si nabit na 100%.
> > jedna se o vyssi tridu aut. zadny popojizdela do mesta.
> > pokud dojizdim do prace nebo se pohybuju okolo vymenikovejch stanic,
> > naprosto pouzitelne. a mate zakaznika na udici, coz je super kseft.
> > pokud jsou obe strany spokojeny, idealni :-)
> > jako vzor pro evropsky automobilky, naproto marny :-)
> > t.
> >
> > Dne 15.01.2025 v 12:54 Jindrich Fucik napsal(a):
> >> Tak ta služba nemusí vyhovovat každému. Já například když si beru
> >> sdílenou koloběžku, tak jí nedělám technickou. Prostě vezmu první,
> >> která je na řadě.
> >>
> >> Spoustu věcí uvedených v tomto mailu vychází z paranoidních
> představ a
> >> nesmyslných požadavků. Dovedu si úplně dobře představit, že
> pokud mi
> >> baterka nevydrží deklarovanou dobu, vyplním nějaký reklamační
> formulář
> >> a poskytovatel to se mnou vyřeší.
> >> Hlavně je tady tedy nesprávný předpoklad, že signifikantní počet
> lidí
> >> s autíčkem na baterku bude jezdit do zahraničí. Naprostá většina
> >> tohoto typu aut nikdy neopustí hranice města. Používají je
> ženské na
> >> cesty do obchodů a vožení dětí do školy. A to je jejich správné
> >> použití, k tomu se náramně hodí. Rozhodně lépe než SUV s
> třílitrovým
> >> motorem.
> >>
> >> Ale to je moc akademická diskuze.
> >>
> >>
> >> ---------- Původní e-mail ----------
> >> Od: Šerých Jakub <Serych na panska.cz>
> >> Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> >> Datum: 15. 1. 2025 10:26:08
> >> Předmět: RE: [OT] Fén - vypadá to jako apríl,
> >> ale ono je to snad myšleno vážně
> >> No toho já bych se tedy hodně bál. Kolikrát se stane, když měníte
> >> plynovou bombu, že si říkáte: "tenhle rezavej šunt, co mi dali,
> nebude
> >> tomu unikat nebo neupadne úplně kohout?"
> >>
> >> A teď si představte, jak to bude fungovat u baterek. Někdo pojede,
> >> lehce někde ťukne a baterky se lehce poničí, tak dojede k první
> pumpě
> >> honem si je vyměnit. Vezmou mu je? Kdo bude ručit za jejich stav? A
> >> pokud mu je nevezmou, tak kde je hranice, kdy už je nevezmou?
> >>
> >> Dovedu si představit, že pojedu do zahraničí, těsně před hranicí si
> >> naposledy vyměním baterky, dají mi nějaký hodně jetý, ale funkční
> >> pack, a při další výměně mi v německé navoněné pumpě řeknou:
> "pardon,
> >> ale baterky v takovémhle stavu vám rozhodně nevyměníme".
> >>
> >> To prostě není vůbec tak jednoduché, jak se na první pohled v
> zeleně
> >> přebarvené reklamě může zdát.
> >>
> >> Navíc právě v baterkách je v téhle oblasti největší vývoj, a
> pokud je
> >> závaznými EU předpisy unifikujete, tak ho zastavíte nebo aspoň
> značně
> >> zbrzdíte.
> >>
> >>
> >>
> >> Jakub Šerých
> >>
> >> _______________________________________________
> >> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> >> Hw-list na list.hw.cz
> >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> ------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list