OT Má nějakou výhodu přední pohon koloběžky?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Duben 6 01:41:27 CEST 2025


Dobrý den všem,
mám dilema, zda opravit už hodně rozvrzanou koloběžku s definitivně 
nefunkční přední vidlicí, nebo koupit novou. Ale zjistil jsem, že mám 
asi moc náročný požadavky:-)

Mimo jiné pohon zadního, nikoli předního kola. Důvod je ten, že plášť 
hnaného kola má min 4x kratší životnost. Pak se velmi vyplatí dát 
bezdušovej, protože se snadno opravuje bez sundání. Jenže bezdušovej 
když se vyfoukne, tak to je náhlej proces. Na zadním nepříjemný 
překvápko, na předním velký riziko.

Je mi záhadou, proč má tak vysoký procento koloběžek přední pohon. 
Technicky mi to přijde složitější, musí vést tlustej kabel do otočné 
vidlice. Co mi uniká?

Jo a kdyby někdo věděl co splní požadavky:
dojezd 30+ km, rychlost 25 km/h, výkon 350+W, hmotnost < 20 kg, 
celoodpružená, celková délka do 1225 mm, kola 10" nebo kousek víc, BMS 
nekomunikující s řídící jednotkou. Poslední nevím jak zjistit bez 
rozebrání, ale zatím žádná kromě silnější verze Aprilie co mám nesplnila 
předchozí požadavky...

Teda vlastně to ještě splňovala nějaká další značka mohutnějších 
dopravních prostředků, ale z recenzí plyne, že se bez zkušeností 
pokusili vyvinout vlastní řídící jednotku a ta běžně chcípe za jízdy. 
Aprilia si nechala od Číňanů udělat silnější elektroniku odvozenou z 
M365, což byl zjevně lepší nápad.

Díky,
PH


Další informace o konferenci Hw-list