OT Má nějakou výhodu přední pohon koloběžky?
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Neděle Duben 6 01:41:27 CEST 2025
Dobrý den všem,
mám dilema, zda opravit už hodně rozvrzanou koloběžku s definitivně
nefunkční přední vidlicí, nebo koupit novou. Ale zjistil jsem, že mám
asi moc náročný požadavky:-)
Mimo jiné pohon zadního, nikoli předního kola. Důvod je ten, že plášť
hnaného kola má min 4x kratší životnost. Pak se velmi vyplatí dát
bezdušovej, protože se snadno opravuje bez sundání. Jenže bezdušovej
když se vyfoukne, tak to je náhlej proces. Na zadním nepříjemný
překvápko, na předním velký riziko.
Je mi záhadou, proč má tak vysoký procento koloběžek přední pohon.
Technicky mi to přijde složitější, musí vést tlustej kabel do otočné
vidlice. Co mi uniká?
Jo a kdyby někdo věděl co splní požadavky:
dojezd 30+ km, rychlost 25 km/h, výkon 350+W, hmotnost < 20 kg,
celoodpružená, celková délka do 1225 mm, kola 10" nebo kousek víc, BMS
nekomunikující s řídící jednotkou. Poslední nevím jak zjistit bez
rozebrání, ale zatím žádná kromě silnější verze Aprilie co mám nesplnila
předchozí požadavky...
Teda vlastně to ještě splňovala nějaká další značka mohutnějších
dopravních prostředků, ale z recenzí plyne, že se bez zkušeností
pokusili vyvinout vlastní řídící jednotku a ta běžně chcípe za jízdy.
Aprilia si nechala od Číňanů udělat silnější elektroniku odvozenou z
M365, což byl zjevně lepší nápad.
Díky,
PH
Další informace o konferenci Hw-list