Re: Formát mailu a jeho uložení do archivu - bylo Re: Nabíjení baterie z gridu

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pondělí Září 23 19:40:07 CEST 2024


Ten mail je odeslanej jen s html složkou, ale značenej je jako 
multipart. Takže pokud MUA preferuje plain text, tak dostane prázdnej 
blok. Navíc se to zhorší tím, že konference vloží do plaintextové části 
podpis, takže už není tak jednoznačně prázdná.

Když na tvém mailu dáš "zobrazit zdroj" (U mne Crtk+U) dostaneš toto 
(jen významné části):

Content-Type: multipart/mixed; 
boundary="===============3578138778138674586=="

--===============3578138778138674586==
Content-Type: text/html; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: base64

PGRpdiBkaXI9J2F1dG8nPlprdcWhZW5vc3QgbcOhbSBwb2RvYm5vdSB6IEZvcmR1IE1vbmRlbyB6
...
PC9kaXY+PGJyPjwvZGl2Pg==


--===============3578138778138674586==
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Disposition: inline

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

--===============3578138778138674586==--

Dne 23.09.2024 v 14:19 Petr Labaj napsal(a):
> Dobrý den.
> 
> Prosím kdo jste si nesmazali mail například tady tento od pana Mádra 
> (proto jsem ten ocas nemazal, ale je to jen příklad) a znáte 
> problematiku mailů (já už ne):
> mohli byste se prosím podívat, co je na tom mailu špatně nebo jinak, že 
> se neuloží do archivu v nějaké rozumné podobě jako ostatní maily?
> Viz ten uložený mail: 
> https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2024-September/576064.html
> 
> Případně jestli někdo ví, jak probíhá to ukládání, tak jestli není 
> nějaká chyba tam.
> 
> Jsou někteří lidé, jejichž maily se do konference ukládají takto špatně. 
> Těch lidí není tolik, takže je to nějaká anomálie.
> 
> Děkuji.
> PL
> 
> ******************
> 
> Dne 23.9.2024 v 7:43 Tomáš Mádr napsal(a):
>> Zkušenost mám podobnou z Fordu Mondeo z roku 2006, koupil jsem jo 2012 
>> a baterku jsem měnil 2018 a podle vypáleného kódu byla z roku 2006. 
>> Podobně v terénním Land Roveru jsem baterku měnil po 10 letech, ale 
>> tady spíš preventivně, před výletem do Asie. Pokud mi baterka vydržela 
>> méně, tak jsem ji nějak zničil, většinou hlubokým vybitím. Ale jsou to 
>> baterky startovací, které nejsou dělané na hluboké vybíjení, ale na 
>> velké proudy. V terénním autě jsem přešel na baterky v provedení AGM, 
>> tedy s elektrolitem nasáklým v rounu, a to kvůli mechanické 
>> odolnosti,  schopnosti dávat velký proud (naviják si vezme klidně 
>> 400A), a u posledních typů i odolávat cyklickému vybíjení, takže z 
>> toho není problém honit v autě ledničku.
>> Stacionární staniční baterie jsou ale něco jiného, slušné těch 10 let 
>> vydrží, základ je ale teplota. Pokud je okolo 25°C, je to v pohodě, 
>> když to bylo 40°C, protože nějakého chytráka napadlo dát baterky do 
>> racku společně s aktivními prvky, ta životnos klesla klidně na 2-3 
>> roky. Šlo o hermetické baterie, kde se pracuje uvnitř s přetlakem 
>> plynů a ti normálně rekombinují. Pokud je ale moc teplo, tak je tlak 
>> vysoký, trhne se membrána v bezpečnostním ventilu a dochází k nevratné 
>> ztrátě vody a zkracování životnosti baterky.
>> Tohle vše ale byly baterky záložní nebo startovací, pro "trakční" 
>> baterie třeba v obytném autě je lithium super, ve stejném obalu jako 
>> olovo je trojnásobná kapacita a hmotnost je menší, což u aut do 3,5t 
>> hraje dost roli.
>> Tomáš OK2MTM
>>
>> Dne 23. 9. 2024 5:17 napsal uživatel ajtservis <info na ajtservis.cz>:
>>
>>     prisaham, ja menil v aute passat b5(1999), original baterku vw po
>>     13 letech.
>>     najeto v te dobe snad neco kolem 400kkm. ja jako 2-3 majitel v cz.
>>     kolega v praci si ho kupoval do firmy od prvniho v de a ja pak od
>>     nej. a
>>     ja pravidelne denne 130km za praci nekolik let, zadna garaz. po teto
>>     origo baterce tam sla nejaka meile s 3r zarukou a dojezdila v aute do
>>     cca 700kkm, urcite pres 4-5 roku. takze kdyz se baterce nejak vyjde
>>     vstric tak vydrzi. nebo loterie :-) jinak v rodine u vsech dalsich
>>     aut
>>     dnesni bezny scenar 4r a dost. vzorek +10 baterek.
>>     t.
>>
>>     Dne 22.09.2024 v 23:31 Vláďa Anděl napsal(a):
>>     > Tyhle články ve skleněných "akváriích" jsem viděl na telefonní
>>     ústředně.
>>     > Na zeemi byly hobliny pro vsakování rozcintané kyseliny. Nejspíš
>>     tam
>>     > byly desky dál od sebe, aby ke zkratu nějakým uvolněným drobkem
>>     nemohlo
>>     > dojít. Pak ta baterka měla šanci vydržet dlouho.
>>     >
>>     > Anděl
>>     >
>>     > Dne 22.09.2024 v 22:53 Tomáš Mádr napsal(a):
>>     >> Potkal jsem v praxi na velkých vysílačích/věžích a ve velkých
>>     >> ústřednách u operátorů olověné baterky 48V s kapacitou 1-2000
>>     Ah na
>>     >> článek. Vždy se s tím uvažovalo při statickém návrhu baráku, těch
>>     >> baterek tam většinou bývalo víc, a k tomu velkej diesel, nebo
>>     několik.
>>     >> Nové už v plastu, staré ve skleněných nádobách. Byly to kvůli
>>     >> přepravitelnosti jednotlivé články. Nevím jak ty nové plastové,
>>     ale
>>     >> staré ve skle jsem viděl změřené po 20 letech provozu a
>>     kapacita přes
>>     >> 80% jmenovité a vnitřní odpor stále super. Výborně se s tím vařilo
>>     >> elektrodama, jenom to chtělo dlouhé svařovací kabely, aby
>>     napětí mělo
>>     >> na čem propadat a dva lidi - jeden svařoval a druhý mu nastavoval
>>     >> proud výběrem, na který článek se připojit. Trošku problém s
>>     tím měli
>>     >> sousedi, protože na místě byla už několik dní plánovaná odstávka
>>     >> elektřiny.
>>     >> Takže i to olovo může mít velikou životnost, ale cena bude jiná.
>>     >> Samovybíjení jsem neřešil, stačilo řešit dopravu takové starší
>>     >> baterie, Tatra jela několikrát.
>>     >> Tomáš OK2MTM
>>     >>
>>     >> Dne 22. 9. 2024 22:34 napsal uživatel Vláďa Anděl
>>     >> <vaelektronik na vaelektronik.cz>:
>>     >>
>>     >>     V některém článku se utrhne kousek aktivní hmoty, udělá
>>     částečný
>>     >>     zkrat a
>>     >>     článek prudce zvýší samovybíjení. Ostatní články se
>>     přebíjejí a v
>>     >>     poměrně krátké době baterka chcípne. Výměna jednoho článku
>>     se dělala
>>     >>     ještě u starých asfaltových autobaterek. Ale jeho kapacita
>>     byla vyšší
>>     >>     než kapacita ostatních a to baterku zase po čase zlikvidovalo.
>>     >>     Plastovou
>>     >>     baterku můžete jedině vyhodit. Ten zkrat se stane i u
>>     gelovek, kam se
>>     >>     nedá dolít voda a přebíjené články beznadějně vyschnou.
>>     >>
>>     >>     Anděl
>>     >>
>>     >>     Dne 22.09.2024 v 21:20 Petr Labaj napsal(a):
>>     >>     > Tři roky? Čtyři? Možná pět?
>>     >>     >
>>     >>     > Nebo jestli jste narážel na to slovo "časově", tak to je
>>     myšleno
>>     >>     jako
>>     >>     > degradace časem
>>     >>     > Tedy ne používám (počtem cyklů), ale jen časem.
>>     >>     >
>>     >>     > PL
>>     >>     >
>>     >>     > ******************
>>     >>     >
>>     >>     > Dne 22.9.2024 v 18:56 Petr Simek napsal(a):
>>     >>     >> On Sun, 22 Sep 2024, Petr Labaj wrote:
>>     >>     >>
>>     >>     >>> Já mám s olověnými baterkami malé zkušenosti.
>>     >>     >>> A jenom s autobaterkami nebo s gelovkami v UPS.
>>     >>     >>> Ale v obou případech špatné. Velké samovybíjení, časově
>>     dost
>>     >>     rychlá
>>     >>     >>> smrt i když se UPS v režimu napájení (tj. vybíjení)
>>     prakticky
>>     >>     >>> nepoužívala.
>>     >>     >>
>>     >>     >> Co myslite tim "casove dost rychla smrt" ?
>>     >>     >>
>>     >>     >>
>>     >>     >>> PL
>>     >>     >>
>>     >>     >
>>     >>     > _______________________________________________
>>     >>     > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>     >>     > Hw-list na list.hw.cz
>>     >>     > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>     >>
>>     >>
>>     >> _______________________________________________
>>     >>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>     >> Hw-list na list.hw.cz
>>     >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>     >>
>>     >>
>>     >>
>>     >> _______________________________________________
>>     >> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>>     >> Hw-list na list.hw.cz
>>     >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>     >
>>     >
>>     >
>>     > _______________________________________________
>>     > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>     > Hw-list na list.hw.cz
>>     > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>     >
>>
>>     -- 
>>     AJT SERVIS s.r.o.
>>
>>     Oparno 65
>>     Lovosice
>>     410 02
>>
>>     ICO:04203879
>>     DIC:CZ04203879
>>
>>     email:
>>     info na ajtservis.cz
>>
>>     tel.
>>     777 584 558
>>     _______________________________________________
>>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>     Hw-list na list.hw.cz
>>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list