Re: turbínový motorek
Pavel Kořenský
pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Září 13 21:49:22 CEST 2024
No modelářské turbiny se dneska už ničím nenahřívají a ani stlačený
vzduch se už nepoužívá. To se dělalo kdysi dávno, tak před 20 lety, když
tyhle turbiny začínaly.
Dnešní modely mají poměrně sofistikované řídící jednotky, přesná
čerpadla paliva, řízení vstřikování a startují se něčím, čemu se říká
"kerosinový startér". Ale jak to přesně funguje, to netuším.
Ale asi to není ještě úplně vychytané, protože při startu je vždycky
krom pilota přítomen i pomocník s hasicím přístrojem. Ale ještě jsem
neviděl, že by došlo k použití toho hasičáku, je to jen bezpečnostní
opatření.
Mimochodem, co mně před pár lety na Lipeneckém obru dostalo je to, že
tyhle tryskové motory se nepoužívají jen v modelech nějakých moderních
stihaček, ale existují i vrtulové modely poháněné turbinou a dokonce i
modely R/C vrtulníků s tímto pohonem. Ten zvuk když to startuje a letí
je velmi působivý.
Zdraví PavelK
Dne 13.09.2024 v 21:23 Lubor Otta napsal(a):
> A jak je to s tím spalováním,
> musí se ta komora nejdřív nahřát jako v benzínové letlampě?
> Na stránkách té pbm jsem se dočetl že zapalovací jednotka generuje 3kV, to živí nějaké jiskřiště, nebo "oblokovou lampu"
> A srší to jjen při startu, nebo celý let?
> Lubor
>
>
> ______________________________________________________________
>> Od: "Pavel Kořenský" <pavel.korensky na dator3.cz>
>> Komu: hw-list na list.hw.cz
>> Datum: 13.09.2024 19:45
>> Předmět: Re: turbínový motorek
>>
>> Zdravím,
>>
>> nevím jak konkrétně tenhle motor, ale běžné modelářské proudové motory
>> to mají tak, že zhruba po každých 20 hodinách běhu se posílají do
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list