RE: turbínový motorek
Lubor Otta
butan na centrum.cz
Pátek Září 13 10:01:43 CEST 2024
Dík za odpověď Jakube, nevěděl jsem co je windmill,
No a jak se zažehne to kapalné palivo?
Na trubce jsem viděl nějaké modelářské turbínky, a ty snad byly na plyn? Startovali je přiložením letlampy k sání.
Dá se podobná turbínka postavit z dílů pro automobilová turba? A změnilo se něco podstatného v konstrukci za posledních 30let? Lepší slitiny, ložiska?
Ty lepší turba se před časem dělaly s keramickými ložisky, teď se od toho myslím zase upustilo.
A ten uváděný elektrický výkon 5kW v tom motoru je tedy i alternátor? Ten tam modeláři asi nedávají. Dalo by se to tím alternátorem i roztočit?
Lubor
______________________________________________________________
> Od: "Šerých Jakub" <Serych na panska.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 13.09.2024 09:40
> Předmět: RE: turbínový motorek
>
>Těžko říct, ale asi to bude konstruované pro potřebu "doleť a bouchni", takže odhaduji, že životnost to bude mít poměrně malou. Účinnost asi taky nic moc, protože to má malý kompresor, takže převaha tahu bude ze spalin nikoliv z turbofan efektu. Podle toho, co je na té stránce, tak to startuje buďto windmillem (turbína na raketě asi zavěšené pod křídlem letadla se nechá roztočit procházejícím vzduchem a pak se zažehne palivo) nebo nějakým pyrostartérem (představuji si, že tam na začátku zapálí nějakou náložku, která zvládne turbínu roztočit na potřebné otáčky než se zažehne palivo).
>
>Jakub Šerých
>
>-----Original Message-----
>From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Lubor Otta
>Sent: Friday, September 13, 2024 7:52 AM
>To: hw-list na list.hw.cz
>Subject: turbínový motorek
>
>
Další informace o konferenci Hw-list