Re: Kam s vodíkem (Elektromobil vs. auto na vodik)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Září 9 22:13:28 CEST 2024


Však proto to taky nikdo v praxi nedělá.
Ale všichni to používají jako univerzální zelené zaklínadlo.
Řeknete, že něco v budoucnu může fungovat na vodík, a pytlíky dotačních 
peněz se otevírají.

Podobně jako biopaliva 2. generace. Ta první generace se moc nepovedla, 
víc spotřebovala než vyprodukovala.
Ale počkejte holenkové, druhá generace bude úžasná, to budete koukat.

PL

******************

Dne 9.9.2024 v 22:06 Petr Simek napsal(a):
> On Mon, 9 Sep 2024, Josef Kopal wrote:
>
>> Za mych mladych let se zpetnemu redukcnimu ventilu rikalo komresor :D
>> :D :D. Vodik ma jiny problem. Neni nadoba ze ktere neutece. Jedna
>> moznost je ho rozpustit ho v kompozitu vzacnych kovu a mineralu
>
> Tak si rikam - vyhrevnost vodiku 120MJ/kg , vyhrevnost sucheho dreva
> 18MJ/kg . Hustota vodiku 9 deka na kubik, suche sypane drevo 300kg kubik.
> Kdyz stlacim vodik na 200 atmosfer tak budu mit 18kg vodiku s vyhrevnosti
> 2160MJ . Kdyz si misto toho uskladnim kubik sucheho dreva, dostanu
> vyhrevnost 5400MJ. Skladovat suche drevo je docela jednoduche, skladovat
> vodik stlaceny na 200 atm. je docela pruda.. (plus to stlacovani)
>
> Pokud to chci primo palit (a nevyrabet elektrinu na nejakem tom clanku)
> tak mi skladovani vodiku na zimu nedava smysl.



Další informace o konferenci Hw-list