Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Neděle Září 8 19:27:19 CEST 2024


Jo, vyměňovat battery packy třeba na každé pumpě, to by bylo mnohem 
lepší řešení. Umím si představit i nějaké středisko (třeba na tom 
sídlišti) kam se přijede a prázdná baterka se prohodí za plnou.
Ani by se to tam nemuselo nabíjet, ale pendloval by tam nějaký kamion, 
který by přivezl plné baterie, naložil prázdné a odvezl je někam k 
rozvodně/elektrárně na nabití.

Zdraví PavelK

Dne 08.09.2024 v 19:14 Jindrich Fucik napsal(a):
> Sázím na to, že Tesla bude poslední, kdo se přidá.
> V zásadě si dovedu úplně dobře představit, že by impulz šel odsud. 
> Máme tu bezvadná paneláková sídliště se zrušenýma centrálníma 
> kotelnama. Pokud tu někdo prosadí swap, tak má šanci získat dominanci. 
> A automobilka v tom může být jen v roli partnera a podpory.
>
> Dne 08.09.2024 v 18:56 Petr Labaj napsal(a):
>> Je pravda, že BYD jako dnešní největší světový výrobce BEV je snad 
>> jediný, kdo by mohl trh nějak ovlivnit.
>> Možná ještě Tesla, která sice už je menší, ale zase se k ní upírají 
>> zraky a každý její nápad je defaultně považován za dobrý.
>> Do doby, než se prokáže, že není. Prostě presumpce úspěšnosti.
>>
>> PL
>>
>> ****************
>>
>> Dne 8.9.2024 v 18:16 Jindrich Fucik napsal(a):
>>> Dne 08.09.2024 v 15:22 Petr Labaj napsal(a):
>>>> Dne 8.9.2024 v 9:53 Jindrich Fucik napsal(a):
>>>>> Věřím v pochopení vyměňování baterek. Dá se s ním řešit spoustu 
>>>>> zajímavých věcí. Například swap station která má nějakou volnou 
>>>>> kapacitu jí může použít k "vyrovnávání sítě". Nebo, chcete-li, na 
>>>>> bohatnutí na tom, že někdy jsou záporné spotové ceny.
>>>> Bojím se, že tak to nedopadne. Časové okno příležitosti na zavedení 
>>>> něčeho takového možná bylo na začátku elektromobility, kdyby na to 
>>>> vznikl nějaký pružný standard.
>>>> Ale dneska se baterky staly konstrukční součástí auto a jejich 
>>>> řešení se stalo předmětem konkurenčního boje. Takže do nějaké 
>>>> unifikace přes více značek asi dneska nikdo nepůjde.
>>>> To by musela nějakou silou medvědí a brutálním tlakem prosadit 
>>>> nějaká fakt mocná organizace typu EU. A v to nevěřím, lobbisti by 
>>>> jim to rozmluvili.
>>>> Navíc vzhledem k pokroku v baterkách je nabíjecí doba čím dál tím 
>>>> menším problémem.
>>>
>>> Neříkej hop, dokud ti nepřeskočí. Čínská BYD swap provozuje, je jen 
>>> otázka času, kdy začne v Evropě a je jen otázka času, kdy nachytají 
>>> nějakého zelenáče na to, že se baterky ve swap dají použít pro 
>>> stabilizaci sítě. Že to vlastně budou metropolitní baterie zadarmo.
>>>
>>> Mimochodem - jezdil jsem s tím a je to legrační, jak to má takové ty 
>>> čínské nedořešené detaily. Jako třeba že se hlasový asistent probudí 
>>> slovem BYD a nejde ukončit. To je super, protože každý, koho vezete, 
>>> tak se nejpozději do jedné minuty zeptá "tak co, jek se ti s tím BYD 
>>> jezdí?" a tak.
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list