Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík
ajtservis
info na ajtservis.cz
Neděle Září 8 10:51:29 CEST 2024
jestli tohle napasal skutecne kolega Zaruba a ne AI, tak to musi byt
ironie :-)
vsechny ty "snadne" veci jsou pro bezne ziti v populaci zastoupeny max.
par procenty. zbytek, 9x% lidi si muze max. trhnout nohou a v ramci
zelene solidarity to tem par procentum pomoc zadotovat.
t.
Dne 08.09.2024 v 10:27 Martin Záruba napsal(a):
> Ono to možná nebude ani tak kritické (myslím pokud jde o baterie).
> Jakmile dojezd překročí 1000 km, je to srovnatelné s jiným palivem.
> Pokud bydlíte v domečku, máte FVE a moc nejezdíte, stačí nebíjení doma,
> v létě zadarmo. Pokud jezdíte do práce někam, kde jde rozumně parkovat,
> není problém, aby po celou dobu, co pracujete se auto docela malým
> proudem nabíjelo ať už z podnikové FVE nebo z jiného zdroje. A pokud
> pracujete někde, kam rozumně nejde dojet osobním autem, je asi jedno jakým.
>
> Takže zbyl problém nabíjení při cestě na velkou vzdálenost.
>
> Martin Záruba
>
> Dne 8.9.2024 v 0:35 Petr Labaj napsal(a):
>> Myslím, že spalovák s 11x vyšším počtem pohyblivých dílů než BEV už
>> později nikdo (mimo speciální aplikace) reinkarnovat nebude.
>> Věřím na baterky solid-state (bez ohledu na složení katody a anody, to
>> možná časem dozná změny).
>> Věřím na výrazný rozvoj nabíjecí infrastruktury. Ať už v tradičním
>> smyslu slova, nebo třeba někdo vymyslí nějaký opravdu funkční princip
>> nabíjení za jízdy.
>> Zajímavé by byly průtočné baterie, což by byla taková variace na
>> kapalné palivo.
>>
>> A když jste zmínil tu fúzi, tak té taky nevěřím.
>> Realizační problémy jsou a zřejmě vždy budou tak strašné, že to nějaké
>> "palivo zdarma" prostě nevyváží.
>> Současné rychlé reaktory taky mají palivo skoro zdarma, U238 jsou k
>> dispozici mraky za směšné peníze.
>> Ale i tuto technologii zabíjí realizační problémy a z toho odvozená
>> příliš vysoká a nekonkurenceschopná cena výsledné elektřiny.
>> A to jsou ty problému o nějaký řád menší než u fúze.
>>
>> PL
>>
>> *******************
>>
>> Dne 8.9.2024 v 0:04 Pavel Kořenský napsal(a):
>>> Což o to, o tom spor nevedu.
>>> Akorát jsem přesvědčený, že se časem (a po utracení X bilionů - tedy
>>> X * 10^12 dolarů/euro) ukáže, že je to slepá cesta a že vyfukováním
>>> tabákového kouře do vody zlato nevzniká.
>>> A pak lidé baterky pro pohon vozidel zavrhnou a pokorně se vrátí ke
>>> spalovacímu motoru. Ne na fosilní paliva, ale právě na vodík.
>>> Nebo někdo vymyslí, jak si brát proud přímo ze silnice a nevláčet
>>> těžkou baterku. Kdysi dávno se tomu říkalo autodráha a hráli s tím
>>> děti jako já, když jsem byl malý.
>>>
>>> Leda by někdo vymyslel studenou fůzi nebo nějaké sci-fi generování
>>> elektrického proudu křížením kvantových polí. :)
>>>
>>> Zdraví PavelK
>>>
>>>
>>> Dne 07.09.2024 v 23:55 Petr Labaj napsal(a):
>>>> Klidně s Vámi uzavřu notářsky ověřenou sázku, že rozvoj nasazení BEV
>>>> bude probíhat násobně rychleji než u nasazení H2 aut.
>>>> ;-)
>>>>
>>>> PL
>>>>
>>>> *******************
>>>>
>>>> Dne 7.9.2024 v 23:50 Pavel Kořenský napsal(a):
>>>>> Zdravím,
>>>>>
>>>>> můj skromný odhad je, že až se lidstvo vyblbne s autíčkama na
>>>>> baterky a peníze se začnou investovat jiným směrem, nebudeme muset
>>>>> na vývoj vodíkového spalovacího motoru čekat moc dlouho.
>>>>> Ať už to bude nějaká variace na klasický motor s vnitřním
>>>>> spalováním nebo třeba turbina s atmosférickou převodovkou. Těch
>>>>> prototypů z posledních let je dost a technologie je časem
>>>>> prověřená. Tedy až na uskladnění a rozvod kapalného vodíku.
>>>>>
>>>>> Zdraví PavelK
>>>>>
>>>>> Dne 07.09.2024 v 22:32 AZE napsal(a):
>>>>>> Ano. A také proces výroby palivových článků, filtrů pro kyslík,
>>>>>> tlakových nádob a i těch baterií, ty tam jsou také, i když menší.
>>>>>> aze
>>>>>> *From:* Miroslav Šinko <mailto:sinkomiro na gmail.com>
>>>>>> *Sent:* Saturday, September 07, 2024 10:14 PM
>>>>>> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>>>>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík
>>>>>> Tiez vidim v povodnom obrazku ucelovu skratku ako elektricka
>>>>>> energia ide rovno do auta, oproti okluke, ako sa do auta dostane
>>>>>> vodik. Spravodlivo by bolo treba dokreslit proces vyroby baterky,
>>>>>> kym sa dostane do auta.
>>>>>> miro
>>>>>>
>>>>>> Používateľ d.petr <d.petr na post.cz> sobota 7. septembra 2024 napísal:
>>>>>>
>>>>>> Já naopak považuji baterková auta za slepou cestu, která bude
>>>>>> časem opuštěna.
>>>>>> P.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v 22:13:
>>>>>> > Snad v pátek snesete menší obrázek.
>>>>>> >
>>>>>> > Jsem dlouhodobě velkým skeptikem kolem využití H2 v dopravě.
>>>>>> > V individuální úplně, ale i v těžké (kamiony, lokomotivy).
>>>>>> >
>>>>>> > Na solárnickém fóru se objevil tenhle pěkný obrázek.
>>>>>> > U vymazlené Toyoty je to celkem očekávaný výsledek, věnují
>>>>>> se tomu dlouho.
>>>>>> > Ale u toho BMW mi to naopak přijde jako úplná tragédie.
>>>>>> > Že by Evropa zaspala nejen v elektromobilech, ale i v autech
>>>>>> na vodík?
>>>>>> >
>>>>>> > PL
>>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
--
AJT SERVIS s.r.o.
Oparno 65
Lovosice
410 02
ICO:04203879
DIC:CZ04203879
email:
info na ajtservis.cz
tel.
777 584 558
Další informace o konferenci Hw-list