Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík

ajtservis info na ajtservis.cz
Neděle Září 8 10:51:29 CEST 2024


jestli tohle napasal skutecne kolega Zaruba a ne AI, tak to musi byt 
ironie :-)
vsechny ty "snadne" veci jsou pro bezne ziti v populaci zastoupeny max. 
par procenty. zbytek, 9x% lidi si muze max. trhnout nohou a v ramci 
zelene solidarity to tem par procentum pomoc zadotovat.
t.

Dne 08.09.2024 v 10:27 Martin Záruba napsal(a):
> Ono to možná nebude ani tak kritické (myslím pokud jde o baterie). 
> Jakmile dojezd překročí 1000 km, je to srovnatelné s jiným palivem. 
> Pokud bydlíte v domečku, máte FVE a moc nejezdíte, stačí nebíjení doma, 
> v létě zadarmo. Pokud jezdíte do práce někam, kde jde rozumně parkovat, 
> není problém, aby po celou dobu, co pracujete se auto docela malým 
> proudem nabíjelo ať už z podnikové FVE nebo z jiného zdroje. A pokud 
> pracujete někde, kam rozumně nejde dojet osobním autem, je asi jedno jakým.
> 
> Takže zbyl problém nabíjení při cestě na velkou vzdálenost.
> 
> Martin Záruba
> 
> Dne 8.9.2024 v 0:35 Petr Labaj napsal(a):
>> Myslím, že spalovák s 11x vyšším počtem pohyblivých dílů než BEV už 
>> později nikdo (mimo speciální aplikace) reinkarnovat nebude.
>> Věřím na baterky solid-state (bez ohledu na složení katody a anody, to 
>> možná časem dozná změny).
>> Věřím na výrazný rozvoj nabíjecí infrastruktury. Ať už v tradičním 
>> smyslu slova, nebo třeba někdo vymyslí nějaký opravdu funkční princip 
>> nabíjení za jízdy.
>> Zajímavé by byly průtočné baterie, což by byla taková variace na 
>> kapalné palivo.
>>
>> A když jste zmínil tu fúzi, tak té taky nevěřím.
>> Realizační problémy jsou a zřejmě vždy budou tak strašné, že to nějaké 
>> "palivo zdarma" prostě nevyváží.
>> Současné rychlé reaktory taky mají palivo skoro zdarma, U238 jsou k 
>> dispozici mraky za směšné peníze.
>> Ale i tuto technologii zabíjí realizační problémy a z toho odvozená 
>> příliš vysoká a nekonkurenceschopná cena výsledné elektřiny.
>> A to jsou ty problému o nějaký řád menší než u fúze.
>>
>> PL
>>
>> *******************
>>
>> Dne 8.9.2024 v 0:04 Pavel Kořenský napsal(a):
>>> Což o to, o tom spor nevedu.
>>> Akorát jsem přesvědčený, že se časem (a po utracení X bilionů - tedy 
>>> X * 10^12 dolarů/euro) ukáže, že je to slepá cesta a že vyfukováním 
>>> tabákového kouře do vody zlato nevzniká.
>>> A pak lidé baterky pro pohon vozidel zavrhnou a pokorně se vrátí ke 
>>> spalovacímu motoru. Ne na fosilní paliva, ale právě na vodík.
>>> Nebo někdo vymyslí, jak si brát proud přímo ze silnice a nevláčet 
>>> těžkou baterku. Kdysi dávno se tomu říkalo autodráha a hráli s tím 
>>> děti jako já, když jsem byl malý.
>>>
>>> Leda by někdo vymyslel studenou fůzi nebo nějaké sci-fi generování 
>>> elektrického proudu křížením kvantových polí. :)
>>>
>>> Zdraví PavelK
>>>
>>>
>>> Dne 07.09.2024 v 23:55 Petr Labaj napsal(a):
>>>> Klidně s Vámi uzavřu notářsky ověřenou sázku, že rozvoj nasazení BEV 
>>>> bude probíhat násobně rychleji než u nasazení H2 aut.
>>>> ;-)
>>>>
>>>> PL
>>>>
>>>> *******************
>>>>
>>>> Dne 7.9.2024 v 23:50 Pavel Kořenský napsal(a):
>>>>> Zdravím,
>>>>>
>>>>> můj skromný odhad je, že až se lidstvo vyblbne s autíčkama na 
>>>>> baterky a peníze se začnou investovat jiným směrem, nebudeme muset 
>>>>> na vývoj vodíkového spalovacího motoru čekat moc dlouho.
>>>>> Ať už to bude nějaká variace na klasický motor s vnitřním 
>>>>> spalováním nebo třeba turbina s atmosférickou převodovkou. Těch 
>>>>> prototypů z posledních let je dost a technologie je časem 
>>>>> prověřená. Tedy až na uskladnění a rozvod kapalného vodíku.
>>>>>
>>>>> Zdraví PavelK
>>>>>
>>>>> Dne 07.09.2024 v 22:32 AZE napsal(a):
>>>>>> Ano. A také proces výroby palivových článků, filtrů pro kyslík, 
>>>>>> tlakových nádob a i těch baterií, ty tam jsou také, i když menší.
>>>>>> aze
>>>>>> *From:* Miroslav Šinko <mailto:sinkomiro na gmail.com>
>>>>>> *Sent:* Saturday, September 07, 2024 10:14 PM
>>>>>> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>>>>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík
>>>>>> Tiez vidim v povodnom obrazku ucelovu skratku ako elektricka 
>>>>>> energia ide rovno do auta, oproti okluke, ako sa do auta dostane 
>>>>>> vodik. Spravodlivo by bolo treba dokreslit proces vyroby baterky, 
>>>>>> kym sa dostane do auta.
>>>>>> miro
>>>>>>
>>>>>> Používateľ d.petr <d.petr na post.cz> sobota 7. septembra 2024 napísal:
>>>>>>
>>>>>>     Já naopak považuji baterková auta za slepou cestu, která bude
>>>>>>     časem opuštěna.
>>>>>>     P.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>     Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v 22:13:
>>>>>>     > Snad v pátek snesete menší obrázek.
>>>>>>     >
>>>>>>     > Jsem dlouhodobě velkým skeptikem kolem využití H2 v dopravě.
>>>>>>     > V individuální úplně, ale i v těžké (kamiony, lokomotivy).
>>>>>>     >
>>>>>>     > Na solárnickém fóru se objevil tenhle pěkný obrázek.
>>>>>>     > U vymazlené Toyoty je to celkem očekávaný výsledek, věnují
>>>>>>     se tomu dlouho.
>>>>>>     > Ale u toho BMW mi to naopak přijde jako úplná tragédie.
>>>>>>     > Že by Evropa zaspala nejen v elektromobilech, ale i v autech
>>>>>>     na vodík?
>>>>>>     >
>>>>>>     > PL
>>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 

-- 
AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65
Lovosice
410 02

ICO:04203879
DIC:CZ04203879

email:
info na ajtservis.cz

tel.
777 584 558


Další informace o konferenci Hw-list