Re: Elektrokolo: Elektrický výkon x práce
ok1uga na volny.cz
ok1uga na volny.cz
Čtvrtek Říjen 24 09:27:28 CEST 2024
Někde jsem kdysi četl údaje - nejsem si jistý zda si pamatuji přesná
čísla ale řádově to bude odpovídat.
Špičkový závodník dokáže po dobu desítek vteřin vyvinout výkon cca
1000W, trvale cca 250W
běžný zdravý netrénovaný člověk vyvine po dobu desítek vteřin cca 250W,
trvale tak do 100W.
Víme, že má motor povolený výkon 250W, takže zjevně pomáhá víc než dost.
Mě tedy určitě :-). Kdo tomu nevěří ať zkusí elektrokole na chvíli motor
vypnout...
Možná by se dal někde vyhledat zdroj ze kterého jsem tenkrát čerpal, ale
na to jsem příliš líný :-). Zkuste strejdu Googla nebo nějakou AI.
Martin.
Dne 24.10.2024 v 8:28 Jaroslav Buchta napsal(a):
> Tak nechci na tom delat doktorat ani jiny vyzkum, draty dostupne
> nejsou, vsechno je to schovane v ramu a uz to beru uzivatelsky - dokud
> to funguje, coz u Bafangu nebylo dlouho, doufam, ze Japonci jsou na
> tom lip ;-)
> Jen me zarazi, ze na displeji litaji hausnumera ve stovkach W a na
> pedalech bych cekal pri tom vykonu vetsi pomoc, no budu zase muset
> vzit jednou bio bicykl, abych si srovnal meritka, jezdim stale stejnou
> trasu.
> Baterka ma asi 520Wh, vyzere ji to tak tretinu (je to indikovano jen
> peti burtiky, zmizi jeden ve 2/3 kopcu ale u Bafangu jsem koncil nejak
> na 65% taky) a do kopce jedu cca 45 minut. Takze v prumeru tak 200W
> pomoci - ucinnost to asi vychazi. Jen by me zajimalo, jestli dokazu
> trvale dat pres 100W aby to nejak odpovidalo pocitum...
> Dne 24.10.2024 v 1:21 Petr Labaj napsal(a):
>> Při rychlostech kolem 10 km/h a jízdě do kopce bude odpor vzduchu
>> zanedbatelný.
>> A výkon poroste prakticky lineárně s rychlostí.
>>
>> Nechce se mi věřit, že by pan Buchta neměl doma nebo v práci klešťák,
>> který umí měřit DC proudy.
>> A drát od baterky snad bude někde dostupný k nacvaknutí klipsu.
>>
>> PL
>>
>> ******************
>>
>> Dne 24.10.2024 v 0:33 Miroslav Šinko napsal(a):
>>> Nesuvisle myslienky:
>>>
>>> Vykon odoberany z bateriek by sa nejak snad dal odmerat zaradenym
>>> W-metrom.
>>>
>>> Alebo meranie odobratych Wh - nabit baterky, vyslapat merany usek,
>>> potom dobit baterky na rovnaku uroven tou istou nabijackou s meranim
>>> dobitej energie. Ucinnost nabijania odpocitat. Alebo odmerat
>>> kapacitu vybitim plnych bateriek a porovnat s vybitim po jazde.
>>>
>>> Rozdiel 7 a 10km/h je na odpore vzduchu cca +50%, nepodcenovat
>>> (kvadraticka zavislost). Ak sa nemeni sila vetra.
>>>
>>> Vykaslat sa na udaj na displeji a zamerat sa na to, ci dojdem domov
>>> na baterky, alebo nie :)
>>>
>>> miro
>>>
>>> PS: nemam elektrokolo (ani predni, ani zadni, ani cely). jazdim,
>>> kolko vladzem. cim dalej, tym menej :(
>>>
>>>
>>> On 23.10.2024 19:32, Jaroslav Buchta wrote:
>>>> Ja mam ted nove elektrokolo ktere jsem sehnal za dvacku ve
>>>> vyprodeji, ma to stredovy motor VINKA a baterku Samsung, pry
>>>> nejaky Japonec a motor i funguje.
>>>> Akorat, kdyz to ukazuje vykon ve W, tak je mi divne, ze i na mensi
>>>> asistenci tam lita 200-300W, kolik asi tak clovek co vazi asi jako
>>>> 2 sportovni cyklisti muze k tomu pridat? Kdyz jedu na kole bez
>>>> motoru, jedu tam do kopce misto 10km/h teba 7km/h, pri techto
>>>> rychlostech muzeme asi odpor vzduchu, otepleni gum a dalsi podobne
>>>> vlivy asi zanedbat, takze by to melo byt primo umerne celkovemu
>>>> vykonu?
>>>> Nejak mi nepripada, ze by mi pohon pridal 2x-3x k memu vykonu,
>>>> slapu podobne usilovne v obou pripadech.
>>>> Mozna ten Japonskej zazrak meri blbosti ale i Bafang ukazoval na
>>>> dvojku 250W ale to jsou jasne Cinske W :-D
>>>>
>>>> Dne 23.10.2024 v 18:44 Zdenek napsal(a):
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list