Re: Elektrokolo: Elektrický výkon x práce
Miroslav Šinko
sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Říjen 24 00:33:47 CEST 2024
Nesuvisle myslienky:
Vykon odoberany z bateriek by sa nejak snad dal odmerat zaradenym W-metrom.
Alebo meranie odobratych Wh - nabit baterky, vyslapat merany usek, potom
dobit baterky na rovnaku uroven tou istou nabijackou s meranim dobitej
energie. Ucinnost nabijania odpocitat. Alebo odmerat kapacitu vybitim
plnych bateriek a porovnat s vybitim po jazde.
Rozdiel 7 a 10km/h je na odpore vzduchu cca +50%, nepodcenovat
(kvadraticka zavislost). Ak sa nemeni sila vetra.
Vykaslat sa na udaj na displeji a zamerat sa na to, ci dojdem domov na
baterky, alebo nie :)
miro
PS: nemam elektrokolo (ani predni, ani zadni, ani cely). jazdim, kolko
vladzem. cim dalej, tym menej :(
On 23.10.2024 19:32, Jaroslav Buchta wrote:
> Ja mam ted nove elektrokolo ktere jsem sehnal za dvacku ve vyprodeji, ma
> to stredovy motor VINKA a baterku Samsung, pry nejaky Japonec a motor i
> funguje.
> Akorat, kdyz to ukazuje vykon ve W, tak je mi divne, ze i na mensi
> asistenci tam lita 200-300W, kolik asi tak clovek co vazi asi jako 2
> sportovni cyklisti muze k tomu pridat? Kdyz jedu na kole bez motoru,
> jedu tam do kopce misto 10km/h teba 7km/h, pri techto rychlostech muzeme
> asi odpor vzduchu, otepleni gum a dalsi podobne vlivy asi zanedbat,
> takze by to melo byt primo umerne celkovemu vykonu?
> Nejak mi nepripada, ze by mi pohon pridal 2x-3x k memu vykonu, slapu
> podobne usilovne v obou pripadech.
> Mozna ten Japonskej zazrak meri blbosti ale i Bafang ukazoval na dvojku
> 250W ale to jsou jasne Cinske W :-D
>
> Dne 23.10.2024 v 18:44 Zdenek napsal(a):
>>
Další informace o konferenci Hw-list