RE: [OT] Plasty odolné proti UV

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pátek Květen 31 08:43:29 CEST 2024

Už jsem to jednou posílal a znova opakuju:
Co si 3Dvytisknout vlastní variantu víčka? Můžete si vybrat plast, který bude vyhovovat, můžete si víčko modifikovat tak, aby se s ním dobře pracovalo i na vrcholu smrku jednou rukou, můžete si na něj vymyslet lepší upevňovací mechanizmy….

Prostě tohle je podle mě přesně ideální kandidát na 3Dtiskové experimenty.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Friday, May 31, 2024 8:25 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] Plasty odolné proti UV

Když už se do toho zabředlo, tak ještě pár podrobností.... ten maják by měl být přístupný tak, že když k tomu člověk vyleze a povolí ten špunt vysune z držáku a zasune další případně jen vymění vnitřek, nebo článek, mělo by to být co nejjednodušší. Ten parafín, nebo nějaká vazelína případně těsnění pod tím víčkem je sice řešitelné, ale už se to hodně špatně bude dělat když se jednou rukou držíte a druhou to šroubujete. U ocelových stožárů je to připevněné tak že je vodorovně provrtaný plech přesně na vnější průměr toho závitu a drží to za víčko s tím, že ten konusový průřez víčka nedovolí propadnout zkrze otvor...
Na strom se to pak přidělává  fofrpáskou, ale musí být černá. Když se to udělá bílou tak ta vydrží ještě míň než víčko takže maják pak odpadne a leží na zemi.  To je typický příklad jak některé plasty jsou úplně k ničemu. A opět to rozšíření díky konusovému víčku dělá pojistku proti propadnutí, případně se mezi víčko a randl preformy dá kroužek na klíče který tam přesně pasuje a za ten se páskuje. Vytočit víčko vyměnit obsah, baterku, nebo jen švába v patici s jiným kódem je pak možno i bez odpáskování nebo použití dalšího náčiní.