Re: 10MHz dolní propust - taky mi přišlo VNA

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Květen 30 09:48:34 CEST 2024

[preposielam]

Ahojte,

ano, ano. Plne s Tebou suhlasim. Svojho casu sa stacilo vo Farnelli pozerat
na cenu tych SMA konektorov... Clovek sa nestacil divit ake su velke
rozdiely. Myslim, ze tie najlacnejsie isli do 4GHz, myslim, ze kvoli WiFi a
spol. A potom to uz rastlo exponencialne.

Dalsi taky problem su meracie kable. Z vlastnej chyby viem, ze treba velmi
dobre a dokladne pozerat na kalibraciu a utlm. Ja som sa to naucil az, ked
mi prisli kable od renomovaneho vyrobcu a pripojil som ich k VNA / TDR...
Jo jo, bola to dobra skola. :)

A.

to co je v sade 20ks za 1100 Kc nebudeme nazyvat SMA konektor, vsakze :-)

Je to nieco co sa fyzicky podoba na SMA konektor. Ak nezabudnem mozem
nieco doniest a odmerame.

On 29/05/2024 21:43, Jan Kuba wrote:
>* Taky tu sadu mám, už z toho mám "osahané a ošoupané" to pozlacení :-(
*>* Zkuste někdy vzít několik takových redukcí a zašroubovat je do sebe,
*>* za sebe.  Třeba 6 a více kousků.
*>* Já to zkusil měřit na 2,1GHz a mělo to tam 4,7 dB , což by asi ani
*>* tolik nevadilo, jako to, že
*>* je tam útlumové zvlnění , největší se zářezem např na 1,6GHz  - 8dB.
*>* Chtěl bych to vidět na 12GHz, kde ještě SMA a N mají chodit.
*>* I když to se jedná o SMA z jiné cenové hladiny.
*>>*  Mimochodem já až nedavno zjistil krásný a viditelný rozdíl mezi SMA
*>* konektory pro "běžné"