Re: 10MHz dolní propust - taky mi přišlo VNA

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Čtvrtek Květen 30 09:41:19 CEST 2024

ono to je jemne inak. Ucelom kalibracie je poskytnut pristroju zname
impedancie aby vedel vypocitat prvky chybovej matice.

Pre jeden port su to tri hodnoty. Tie tri hodnoty sa typicky realizuju
ako open-short-load, ale moze to byt lubovolna *znama* impedancia. V
idealnom pripade je velmi pohodlne uvazovat idealny otvoreny obvod,
idealny skrat a idealnu zataz, ale oni nikdy nie su idealne. Preto maju
dobre analyzatory zabudovanu moznost vlozit kalibracne data kalibracnej
sady. Aj tej "realnej", zmeram si ju na spravne kalibrovanom, dobrom VNA
a mozem pouzivat aj tu samo domo sadu.

Ak niekoho zaujima ako vyzera chybovy model VNA tak doporucujem math
reference nastroja VNA tools, ktory vyvinuli/kontinulane vyvijaju v
METAS v Berne

https://www.metas.ch/metas/en/home/fabe/hochfrequenz/vna-tools.html

konkretne

https://www.metas.ch/dam/metas/en/data/Fachbereiche/Hochfrequenz/vna-tools/vnatools_v2_8_2/vnatools_math_v2.8.2-e.pdf.download.pdf/vnatools_math_v2.8.2-e.pdf

nie je to uplne lahke citanie, ale clovek si urobi predstavu. VNA tools
je velmi sofistikovany nastroj, s pouzitim ktoreho dokazu na vybranych
high end VNA (specialne vybrane komponenty uz vo fabrike aby boli
stabilnejsie) v specialnych labakoch odmerat veci s metrologickou
presnostou. Ich kalibracne sady su naviazane priamo na primarny etalon
dlzky a casu :-) Ako perlicka, na dotahovanie pouzivaju 8 momentovych
klucov. Kazdy presne raz na presne jeden spoj. Lebo sa od ruky ohreje.

b.