Re: Jak najít zkrat?

Nesvacil Jiri nesvacil na posys.eu
Čtvrtek Květen 30 08:30:07 CEST 2024

Zdravím, abych upřesnil. Měříte ve vypnutém stavu. Dříve praktici el.
kondenzátory zahřívali fénem či na ně tlačili šroubovákem, aby poznali
zda se zařízení nerozjede. Chci tím říci, že tohle měření nemusí být
úplně úspěšné v jakémkoliv způsobu. Často to vede k výměně všech
kondenzátorů. Nebo vyměníte některý a za chvilku musíte měnit další.
Nejčastější problém je filtrace tj. ty kondíky a pokud to nepřežijí, tak
to nedá i spínací prvek následně. Nebo přepětím odejde nějaká ochranná
dioda, proudem se spálí odpor. Pod CPU možná máte elektrol.
kondenzátory. Ovšem nevím jak to vypadá s keramikou. Dle testů třeba na
ESD ty MLCC kondíky se mění v uhel postupně. Třeba se povede vyměnit pár
kondíku a bude to, ale není to tak vždy.

Jirka