Re: 10MHz dolní propust - taky mi přišlo VNA

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Středa Květen 29 14:54:13 CEST 2024

Nevím o jakou anténu jde, ale u takových těch běžných antének velmi
záleží na umístění. Některé počítají že budou připevněné na něčem
vodivém, jiné naopak musí mít kolem volný prostor. Další "Antény" vůbec
ani nejsou laděné a výrobce prostě počítá s tím že to bude nějak
fungovat a normální uživatel to stejně nemá čím změřit a i kdyby tak to
neumí. Pokud jste to měl připojené jen kousky drátu měřil jste rezonance
těchto drátků a ne antény. Na těchto kmitočtech už se projeví každý
milimetr, špatný konektor nebo kabel. Ale kabel s vysokým útlumem S11
spíše opticky zlepší než zhorší.

Takže nejprve připojte odpor 50 ohmů z kalibrační sady a musíte vidět
tečku uprostřed Smithova diagramu. Pokud je to tak, má smysl něco
zkoušet měřit. Pokud ne udělejte znovu kalibraci a uložte si ji. Už si
přesně nepamatuji kalibrační proceduru v tom SW k Nano VNA, ale byla do
značné míry samovysvětlující a nakonec bylo myslím potřeba hotovou
kalibraci potvrdit aby se použila. Ale možná kecám - už jsou to tak 2
roky co jsem to viděl naposled. Mám teď LibreVNA a to používá jiný SW.

     Martin.