Re: 10MHz dolní propust - taky mi přišlo VNA

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Středa Květen 29 12:16:18 CEST 2024

Jasně, o tom není třeba diskutovat. Chtěl jsem tím říci, že pro měření
běžného amatéra je to skvělá věc. Třeba u S11 už mě netrápí jestli mi to
na -50dB ukazuje o 3 dB víc nebo míň. Takové hodnoty už jsou stejně
ovlivněné kvalitou konektorů, připojení, propojovacími kabely,
kalibrační sadou a vším. Takže s vybavením které mám k dispozici bych
ani s VNA za šestimístnou sumu neudělal přesnost o moc lepší. Respektivě
zcela přesně by naměřil nepřesnost celého vybavení které mám k
dispozici. To člověk stále musí mít na mysli. Důležité je jestli ta
křivka přibližně odpovídá tomu co očekávám nebo ne. A pokud ne, je
potřeba se zamyslet kde se stala chyba :-).

     Martin.