Re: 10MHz dolní propust - taky mi přišlo VNA

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Středa Květen 29 10:35:42 CEST 2024

Možná by ses divil :-).

Ono hodně záleží na kvalitě kalibrační sady, způsobu připojení a
podmínkách měření. Pokud sledujeme děje na spodní hranici dynamického
rozsahu tak samozřejmě přesnost nebude zázračná. Ale v rozumném rozsahu
řekněme do nějakých -40dB to měří překvapivě dobře. Docela by mě
zajímalo srovnání s "opravdovým" VNA. Teď před 14ti dny bylo setkání
radioamatérů kde měl přednášku pan Kasal z VUT Brno (
https://www.radio.feec.vutbr.cz/esl/files/EME/EME.htm ) který se prý o
těchto "hračkách" vyjadřoval pochvalně. Bohužel jsem na té přednášce
nemohl být. Takže konkrétními údaji nemohu posloužit. Čekám až se tato
jeho přednáška objeví na webu. Je to člověk který ví o čem mluví.

     Martin