Ohrev TUV za 90 tisic

Neděle Květen 26 11:44:22 CEST 2024

Pět panelů pro bojler? Už i ty čtyři mi přijdou dost. I když to je podle
toho, co se od toho chce.  Měniče pro bojler mají proměnlivé napětí
podle toho jak svítí, takže bojler se klidně může ohřívat menším výkonem
delší dobu. Můj 150 l bojler s příkonem 2 KW je ohřátý za 3 hodiny.
Takhle by měl k dispozici celý den.

No je fakt, že rezerva na horší počasí se vždycky hodí a jde o to, jak
velká ta rezerva má být. Mám 8 KWp s baterkou 14 KWh a když v zimě skoro
nesvítilo, dalo to většinou jen na ohřev bojleru a někdy ani to ne. Při
tom bojler jsme nikdy úplně nevybrali. Ale to je zas takový extrém, 16
panelů jen na bojler si nikdo dávat nebude. Sice u normální FVE má
bojler pevné napětí, ale zase se tam dá pracovat s tím, co zbylo v
baterce a když tak se to nakombinuje se sítí.

Ono taky jde o to, jak zoptimalizovat v mém případě, kdy ten bojler
zapnout. Zatím to dělám ručně a pokud svítí, snažím se, aby bojler
zmenšil rychlost nabíjení baterky. Chtělo by to nějak navázat na
předpověď počasí, jenže tohle nenaprogramuju. Taky je u měniče Goodwe
problém v tom, že se dá ovládat jen přes apku z mobilu a pokud by se
dělalo nějaké řízení z počítače, mělo by to komunikovat jako by to byla
ta apka. Tak třeba se s tím někdo bude zabývat a nějaký takový program
se časem objeví.

Anděl