Ohrev TUV za 90 tisic

kral.j na centrum.cz kral.j na centrum.cz
Sobota Květen 25 17:24:22 CEST 2024

Pravda je, že to dělá kde kdo. Moje zkušenost je taková, že z MAS jsem dostal tři potenciální možné dodavatele k výběru. Mezi nimi byla i ta firma, kterou už jsem měl už vybránu na základě průzkumu (a trochu i z protekce). Těch 90 tis dotace mám taky, ale k tomu jsem ještě doplácel necelých 30 tis. Obecně musí být splněny podmínky dotačního programu. To je minimální instalovaný výkon FV panelů 2kWp a minimální měrný objem zásobníkového ohřívače teplé vody 45l/kWp. Instalaci může dělat jen firma s papírem.
Moje instalace je 6 ks panelů 2,7 kWp (orientace na východ) a ohřívány jsou dva bojlery 125 + 200 litrů. V provozu od konce srpna a celkově pohoda. Listopad až leden fotovoltaika nestačí. Únor byl sice slabší, ale už to šlo. Pokud je opravdu slunečno, tak je vše nahřáto před polednem. Odpoledne se bere teplá voda hlavně z menšího bojleru, ale i tak se to stíhá dohřívat.
Král