Re: Solární nabíječka na loď

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Květen 24 22:01:04 CEST 2024

Já myslím že velmi důležité si ujasnit co s tím chce živit, co s tím chce
uživit a kolik do toho chce investovat. Také záleží na možné velikosti těch
panelů, jakou kapacitu má mít akumulátor, jak dlouho to má/musí běžet bez
sluníčka a podobně. Jestli to je nějaká malá jednomístná kocábka a nebo už
něco trošku většího, lde je pro panel místo. Před dvěma lety jsem byl na
dovolené na takové větší plachetnici jen s malým pomocným motorem. A stále
se tam zoufale zápasilo s energií hlavně pro ledničku. Panely byly víc než
na polovině plochy paluby takže se tam holky ani nemohly opalovat a stejně
se stále dobíjelo v přístavu.
Představa nezainteresovaných lidí je taková že dají panely a mají
elektřinu. Ale realita bývá potom pro ně krutá když do toho investovali a
ono to nefunguje tak, jak si mysleli.