Jak na AVR ve VScode

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Květen 24 16:18:51 CEST 2024

Za život jsem vyzkoušel mnoho různých IDE. Všechno to má nějaké
problémy. Protože jsem nakonec skončil na Linuxu, naučil jsem se napsat
si vlastní makefile a jsem v pohodě. Hlavně to jde snadno přenést jinam.
IDE je to poslední čím bych se zabýval. Stačí když umí trochu napovídat
a orientovat se ve spletitém projektu.
Sice dnes se spíš používá cmake, ale tomu jsem nepřišel na chuť. Musel
bych se naučit mnoho nového a celkem to není potřeba. I tím pitomým make
můžete řídit hodně složité závislosti.
Zrovna teď jsem dělal makefile pro projekty z nějakého čínského
kung-pao-studia, napsat první trvalo tak 2 hodiny, ostatní jsou klony
hotové za 5 minut. A opravdu to funguje, i když ty čínské zdrojáky jsou
příšerné špagety. A to jejich eclipsoidní studio jsem se ani nepokoušel
instalovat - neumím čínsky, ale zdrojáky jsou v angličtině.
Dnešní trend napsat jakýsi build-skript v pythonu je cesta do pekel.
Máte trochu jinou verzi (třeba jen nějaké obskurní knihovny) a končíte.

Mrazík