Re: [OT] Regulace indukčního vařiče výškou mezery

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Květen 22 19:34:28 CEST 2024

Ale je zajímavá otázka, co by se stalo, kdyby se ve větším rozsahu
realizoval ten plán s půlvlnama. To by totiž vlastně znamenalo DC proud.
Aneb kolik % nominálního proudu musí téct jako DC trafem, aby nastal
problém s přesycením a přehořela třeba pojistka na primáru.

A pak druhá část, když by se taková věc někam zapojila, zda a jak by to
detekovali, když by to třeba po výpadku hodinu nic nedělalo a pak začalo
postupně přidávat proud:-)

Představuju si třeba krabičku s kondíkem a trochou elektroniky, vraženou
mezi nožovky jen tak v rozvaděči na náhodným baráku ve městě. Kondík 10m
k nabití na 300 V potřebuje 3C a to je průměrně 300 A po dobu 10 ms.

PH