Spojovani stringu FVE

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Květen 19 18:17:30 CEST 2024

Můj názor (bez znalosti Vaších reálií).

Pokud to má vstup z panelů do 1000V, tak to bude zřejmě nějaká 3f
kombibedna.
Určitě má prostředky k tomu, aby si vzala ze vstupu jen takový proud,
jaký zvládá.
Většina z nich to dělá.
Některé (ty hloupější) možná zrealizují omezení až na základě
generovaného výkonu, nikoli na základě vstupního proudu.
Ale to je asi spíš jen případ různých dělených instalací, kde je vstupní
měnič s MPPT jako samostatná škatule a neví nic o dění v další části
instalace.
Ale u novějších kombibeden bych si myslel, že i když na vstupu bude
jakkoli tvrdý zdroj, tak si vezmou jen tolik, kolik snesou.
Což u Vás v praxi znamená, že zřejmě část výkonu nechají na střeše.

Diody nebo nediody - o tom se vedou na solárních fórech velké hádky.
Můj názor je, že u vysokonapěťových stringů, kde se nehraje na žádné
ďábelské proudy a kde Uf diody představuje cca 1 promile napětí stringu,
bych tam diody dal.
Minimálně proto, že když se něco podělá na jednom stringu, tak ten druhý
to nebude napájet opačným proudem.
Nicméně není to fatální, takže se to dá zapojit i bez nich a přidat je
až časem (pokud je zrovna nemáte v šuplíku).

PL