Re: OT Doporučte 4K monitor 21-24"

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Neděle Květen 19 14:45:17 CEST 2024

ty malé 4K displeje mají velký význam.

v polygrafickém průmyslu se od digitalizace fotek běžně používají filtry
pro vytažení prostoru z fotky - prostě těch kruhových holografických
vlnoploch, ono to sice není moc vidět, ale oko se dá oklamat a mozek
domyslí. Ty pravidelné digitální hrany oproti analogové holografii toto
umožňují zjistit.

Jakmile se s rozlišením začneme blížit k nějakému menšímu než 3 řádovému
násobku vlnové délky ale už třeba jen dvou, tyto jevy začínají
vystupovat a doplňují obrazovou informaci.

Proto jsou fotky z těchto superhustých displejů tak fantastické, není to
kvůli jemnosti čar, ale tomuto organizovanému šumu.

v budoucnu kdy bude 64K na displeji velikost mobilu, uvidíme prostor z
té placky ještě lépe