Re: 3-fázový dotaz

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 10 13:14:51 CEST 2024

Asi vím, jak jste to myslel. Ale aby se předešlo nejasnosti, tak podle
mě se to týká okamžiku, kdy měnič dodává do sítě.
Tedy umí (měl by to umět) každý i hybridní měnič. Takže to, co má
většina solárníků doma. A to jak když dodávají do sítě ze slunce, tak i
z baterek.
Vy jste to jistě myslel stejně, jen ten zavedený termín On Grid možná
trochu mate tím, že jedné kategorii měničů se říká On Grid měniče.
Mimochodem takové tam jsou i nainstalované. Ale umí to i všechny ostatní.

Ono je to s tím fázovým posunem možná trochu složitější. Nebo aspoň já
to tak vidím, možná blbě. Jak už jsem psal, je to pro mě docela magie.
Vysvětlení, že je to proudový zdroj, sice zní logicky. Ale pokud se
třeba proud má předbíhat před napětím, tak v části vlny má proud opačný
směr než napětí.
Takže tady (podle mě) to vysvětlení, že jde o proudový zdroj, příliš
nevysvětluje podstatu.
Jak budu proudovým zdrojem tlačit +5A, když je tam napětí -20V ?

Takže podle mě víc situaci popisuje to, že se v části periody ten zdroj
stává vlastně spotřebičem. A energii ze sítě bere zpět.
A v dalším průběhu sinusovky ji pak zase natlačí ven, s časovým posunem.
Aspoň tak si tu magii laicky vysvětluji já.
Ale rád se nechám poučit.

PL

>>> PL