Re: osciloskop - a co si ho cvičně vyvinout?

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Čtvrtek Květen 9 09:20:10 CEST 2024

to P nie je "pamatovy", ale "phosphor". DPO ma pamat, takze vie zobrazit
aj historiu nameraneho signalu. DPO je obchodna znacka Teku, alebo HP,
uz si nepamatam.

Na zaciatku sa niektori vyrobcovia snazili co najvernejsie napodobit
stare analogove osciloskopy, takze obrazky vyzerali rovnako hnusne ako
na klasickej pamatovej CRT obrazovke. Ale panecku, kolko softwarovych
inzinierov sa s tym vytrapilo aby to bolo rovnako hnusne :-)

Potom sa postupne zacalo prechadzat na inteligentnejsie sposoby
zobrazenia, vacsinou s pouzitim farieb, alebo obalky. A bez
registrovaneho obchodneho nazvu sa to vola perzistencia.

priklad farebneho zobrazenia historie

https://dvaluch.web.cern.ch/temp/oscilator/maser-F9T--00006.png

priklad pouzitia intenzity na zobrazenie historie

https://dvaluch.web.cern.ch/temp/oscilator/ublox%201pps%20vs%2010MHz%20MASER.png

b.