OT Vesničtí elektrikáři:-)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Květen 8 16:51:13 CEST 2024

Dobrý den všem,

tak jsem dnes měl výlet do nějaké vesnice kousek od Prahy, jméno jsem
již stihnul zapomenout.

Opravil jsem tam cilkulárku.

Původní závada byla, že se rozbil vypínač. Místní elektrikář prý vypínač
vyměnil a pak se mu nepodařilo motor znovu zapojit. Štafetu pak prý
převzal druhý. Konstatoval, že kondenzátor je vadný. Vyměněn, dál
nefungovalo... Celé to prý trvalo cca rok.

Nalezený stav:
Nejobyčejnější clikulárka, žádné moderní ochrany, nic, jen jednofázový
asynchronní motor + kondenzátor, vypínač, šňůra...
C zapojen paralelně mezi L a N z vypínače, jako v pouliční lampě. Jeden
konec jednoho vinutí zapojen na L, jeden konec druhého na N, druhé
spojeny :-)

1. Zapojit takovej motor se učilo v druháku na učňáku.
2. Ví to i můj nájemník, kterého vyhodili ze studia na výtaháře, že byl
moc lempl.
3. Zrovna od vesnických elektrikářů bych čekal, že mají zkušenosti s
opravami cilkulárek
:-)

PH