Re: doplnění prvků do struktury

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Úterý Květen 7 23:27:40 CEST 2024


Inspirujte sa napr. vo WinAPI. Nejdem nic kopirovat, napisem pointu:

struct{
  size_t size;
  int a;
  int b;
}x;

Potom si niekto moze spravit:
struct{
  size_t size;
  int a;
  int b;
  int c;
  int d;
}x_ext;

Aby nebolo treba copy/paste, tak takto:
struct{
  struct x;
  int c;
  int d;
}x_ext;

Kazdy je povinny pri naplnani struktury vyplnit 
size=sizeof(<moja_struktura>) a pri pouziti si skontrolovat size, ci 
mozem pristupovat na premenne svojej struktury.

miro


On 7.5.2024 18:02, Martin Záruba wrote:
> Mám soubor, třeba muj.h ve kterém je deklarovaná struktura x, třeba
> 
> struct{
> inta;
> int b;
> }x;
> 
> Soubor je pomocí include vložen do hlavního programu. A já bych 
> potřeboval, aby uživatel, který použije #include muj.h mohl do té 
> struktury vložit další prvky, takže struktura by se o tyto prvky (které 
> v ní nejsou definované) rozšířila. Vymyslel jsem toto:
> 
> structstru {
> inta;
> int b;
> #ifdefuser
>    user
> #endif
> };
> 
> A v uživatelském programu použít
> 
> #defineuser\
> intc; \
> intd;
> 
> Asi to vypadá jako divný požadavek, ale mě jde o to, aby struktura x byl 
> jeden prvek, který obsahuje jak mé, tak uživatelem vytvořené členy.
> 
> Je na tom něco v nepořádku nebo to lze udělat líp?
> 
> 
> -- 
> 
> Martin Záruba
> 
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


Další informace o konferenci Hw-list