RE: Rychlý výpis integer čísla

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Květen 6 13:48:12 CEST 2024

No do PIC 16F648 (8) bit
som narval scitanie, odcitanie, nasobenie a delenie lubovolne
velkeho cisla (dane len velkostou RAM)

Ziadna veda len hrba bitovych operacii.

J.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of snail na snailinstruments.com
Sent: Monday, May 6, 2024 12:46 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Rychlý výpis integer čísla

Každý, kdo programoval dělení v assmebleru, ví, že s podílem získá zároveň i zbytek. Zadarmo, ani jeden takt navíc. Pokud tedy tradiční algoritmus vyžaduje jedno dělení a jedno modulo na číslici, ušetříme 50% času už jenom tím, že nebudeme zahazovat vedlejší produkt z operace dělení. Ovšem ve vyšších jazycích neexistuje způsob, jak předat zároveň podíl i zbytek.

J. Hanzal