Re: Rychlý výpis integer čísla

snail na snailinstruments.com snail na snailinstruments.com
Pondělí Květen 6 12:45:56 CEST 2024

Každý, kdo programoval dělení v assmebleru, ví, že s podílem získá
zároveň i zbytek. Zadarmo, ani jeden takt navíc. Pokud tedy tradiční
algoritmus vyžaduje jedno dělení a jedno modulo na číslici, ušetříme 50%
času už jenom tím, že nebudeme zahazovat vedlejší produkt z operace
dělení. Ovšem ve vyšších jazycích neexistuje způsob, jak předat zároveň
podíl i zbytek.

J. Hanzal