Rozborka telefonu - vymena FLASH

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Květen 5 16:47:16 CEST 2024

Taky mě to zaujalo.
Když umí nový chip přitavit horkovzduškou, tak proč tak nejde sundat i
ten starý, kde už nakonec o nic nejde?

Napadlo mě, jestli by se to nedalo dělat kontaktním ohřevem.
Já kontaktní přetavení úspěšně používám pro běžné osazování. Tam je
ohřev zespodu přes tišťák.

Ale u sundávání toho BGA by se dal přitisknout správně velký hliníkový
"ingot" shora na ten chip.
Případně ještě jemně podmáznout silikonovou vazelínou pro lepší přestup
tepla.
Takhle bych snad musel nahřát jen chip a nehrozilo by, že sfouknu nějaké
malé součástky okolo.
Samozřejmě s předehřevem okolí, aby nedocházelo k nějakému dramatickému
pnutí.

PL