ludske rozhrania, zaujimave citanie

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Sobota Květen 4 13:13:13 CEST 2024

Mimochodom, onahda sme v krcme rozoberali, ze by sa mali zacat ucit
dejiny fachu. Aby buduci elektrotechnici mali aspon trochu prehlad o
dolezitych objavoch a milnikoch ich odboru.
Uz je to ako povinne volitelny predmet v prvom rocniku. Mozu si vybrat
Dejiny techniky alebo Envoironmentalistika. Pozitivna sprava.

DEJINY TECHNIKY – B-DTECH
Poslaním predmetu je priblížiť študentom vybranú skupinu vedeckých
objavov prírodných vied
a technických vynálezov a ich vplyv na rozvoj odvetví v oblasti
elektrotechniky a príbuzných,
resp. súvisiacich odborov tak, aby študenti nadobudli aj určitú základnú
predstavu o vecnej
stránke obsahu ďalšieho štúdia. Historické fakty a jednoduchý výklad
obsahu jednotlivých
vedeckých objavov a súvisiacich technických realizácií sa odprezentuje s
ohľadom na ich význam
pre súčasné moderné technické a technologické trendy vo výrobe, doprave,
energetike, rôznych
foriem prenosu a spracovania informácií a pod.
Garant predmetu: prof. Ing. Peter Ballo, PhD.