JAk počítat vnitřní odpor

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Květen 4 10:52:27 CEST 2024

Chtěl bych do programu pro obsluhu BMS udělat výpočet vnitřního odporu.
Jenže stále se mi nedaří udělat vhodný algoritmus. Mám vzorky napětí
článků a celkový proud baterií (všechny články jsou v sérii). Jenže
současně se články nabíjejí nebo vybíjejí podle toho, kterým směrem teče
proud. Takže

Ri = dU / dI dává nesmyslné výsledky, protože dU se pohybuje okolo 10 mV
na baterii o napětí 80V. Navíc je třeba vzít v úvahu to nabití a vybití.
A pak se mi zdá, že napětí reaguje na protékající proud se zpožděním,
ale to se mi zdá skoro nemožné, vzhledem k velikosti proudu (cca 10A)

Ty vzorky mám po vteřině.

Máte nějaký nápad, jak na to?

--

Martin Záruba