Jak merit supercapy? A co s nimi?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Květen 2 14:09:13 CEST 2024

Zdravim,

mam tu par (desitek) preventivne menenych supercapu 0.22F/5.5V a nejak je mi
lito je vyhodit :)

Jaky parametr je u supercapu rozhodujici? Seriovy odpor, svod? Kdyz jsem
jeden z nich pripojil ke zdroji s omezenim na 100mA, tak se mi napeti na nem
ustalovalo skoro dva dny (zrejme se nejak formoval), ze zacatku po nabiti a
po odpojeni na nem bylo kolem 3V, po dvou dnech uz udrzel kolem 5V.

Popravde aktualne nevim, jak a k cemu je vyuzit, ale je mi lito je
likvidovat, dokud nebudu presvedceny o tom, ze si to zaslouzi. Jasne ze
kdybych je kupoval nove, tak si na stejne mnozstvi vydelam praci driv, nez
dopisu tenhle mail, ale o tom to neni...

Tak co s nimi a jak je vytridit? Jinak nejake zarizeni, ktere je krmene z
baterek a interne z 5V bych tu urcite nasel, takze jako "zalozni zdroj" to
nekam pouzit muzu.

Pavel Kutina