Re: 3D tiskárna, kterou vybrat

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Středa Květen 1 14:53:28 CEST 2024

Mám zkušenost jen s tou nejlevnější verzí, tato má navíc 2 lineární
ložiska na plotně oproti jednomu, lienární v Z ose a co je halvní,
akcelerometr v hlavě, takže do určité míry kompenzuje překmity a pod.
Občas mají docela šílený slevy jako na půlku, v září pro děcka.

Ta nejjednodušší tiskne oproti bowdenům velmi dobře. Mnou předepnutý R2Z
to samozřejmě není, ale hodn+ záleží i na sliceru (nesral jsem se s tím,
trochu jsem upravil defaultní slicer což je nějaká z úplně pvních verzí
Cura).

Ve sliceru je nutné dát stopu 0,5 místo 0,4, pro vasemode 0,6, teplotu
vytáhnout (všici to tisknou studený a pak to nemá pevnost), parametry
mosty tam nejdou nastavit jak v Slic3r takže jsou blbé jako je mají
prakticky všichni. Retract zvednout na 1,5 (je to tekutější při zvednuté
teplotě), Z-hop 0,15 aby to neutrhhlo výtisk z toho černého skla, na tom
to moc nedrží.

Co je asi nejdůležitější co dělám s každou tiskárnou co mi projde
rukama, nastavím akceleraci na 300 (ano, 0,03G), sice to v průměru o
třetinu prodlouží tisk, ale extrémně zvedne životnost mechaniky a tisk i
líp vypadá. Nastavuje se to někde v programové složce v TXT nebo v
roaming, prostě hledat "accel" fulltextem,,, A netýká se to jen CURA, i
komerční slicery mnohdy neumí nastavit akceleraci přímo.

Nedávno tu šeel nějaký slicer, překuchaný z Průši, zapomněl jsem název
ale chtěl jsem se na něj podívat.

A úplně nejdůležitější je tu tiskárnu zavřít do skříňky. Koberec na
stěnách a přední plexi, teplota uvnitř asi +16°C oproti místnosti,
výhoda je že ta levná má oddělený zdroj.

Tu lepší by se dalo vykuchat, aby zdroj nebyl v tom teple, ale reálně
mám v práci zavřený tiskárny v rackách kde je něco přes 30 už několik
let (a pod nima dole se ještě topí na 30) a zdroje si nestěžujou.