Re: Proè to není chyba?

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Květen 1 08:24:20 CEST 2024

V textu

On 30. 04. 24 21:48, Michal Gregor wrote:
> To prave neni pravda. Dneska jsme na to dost tvrde narazili.
>
> static_cast udela z minusu velky plus

Ale o tom jsem nepsal. Tohle je opačný případ
const unsigned x = -1;
funguje i bez explicitního přetypování. Je jen na vás jak si s výsledkem
poradíte.

> porovnani signed < unsigned ma taky prekvapivy vysledek

Na tento případ vydá překladač varování. Jak říkám - C-čko vám dovolí
hodně, stejně jako assembler, ale za tu cenu, že musíte vědět, co přesně
od toho chcete.

> A vypocet nize rovnez asi neni spravny:
> signed = signed + unsigned
> (To jeste nemam prostudovane)

To jde taky, ale jako u každého součtu může dojít k přetečení. Prostě ty
argumenty musí mít nějaké meze.

Mrazík