Re: Protikopírovací analogové ochrany - bylo Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Březen 29 16:44:04 CET 2024

Ano, na kopírování z kazety na kazetu stačila levná krabička.
Ale z DVD na kazetu už to bylo právě o dost složitější. Tam ta levná
krabička použít nešla, zejména pokud to člověk chtěl nahrávat na lepší
video, které umělo zpracovávat jednotlivé složky R,G,B,V,H (plně osazený
SCART konektor).
Ta ochrana na DVD už byla nějaká vyšší generace a s tím si ty laciné
krabičky neporadily.

Proč u ochrany VHS kazet to televize brala a video ne už jsem víceméně
zapomněl. Nějak to souviselo s odlišností vstupních obvodů u TV, kde se
muselo počítat s tím, že při příjmu vysílání ten příjem nebude dokonalý
a videa, kde se očekávalo, že na vstupu video-in je ten signál vždy
docela dobrý. A nějak tam figurovalo automatické vyrovnávání citlivosti
na tom video-in. Ale detaily jsem už pustil dávno z hlavy. Ony taky ani
půjčovny DVD disků už hrůzu let neexistují a už hrozně dlouho ani nemám
DVD přehrávač a vše co chci vidět si stáhnu z Netu nebo si to najdu
většinou na HBO+ nebo na Netflixu.
On je spíš problém v tom, že za posledních tak 10-15 let postupně
rapidně klesá počet filmů, které stojí za vidění. Buď je to Holywoodem
nebo prostě stárnu, ale nějakou desátou variaci na slabomyslný comics
vidět nemusím. Já jsem až na vyjímky typu Pán prstenů vývojově zamrzl na
filmech z 80. a 90. let.

Zdraví PavelK