Jak na vycteni pameti z beziciho osmibitu?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 24 12:36:15 CET 2024

Starej proto, že Vám to nešlo?
Doufám, že jste ji nechal, ať se předvede.

Vidím, že Vám odešly některé paměti. Ty 3-napěťové RAMky typu 4116 byly
hodně citlivé na výpadek předpětí substrátu -5V.
A byla to jedna z věcí, co byla na Spectru poddimenzovaná. Odcházel tam
spínací tranzistor ZTX650. Vy ho máte podle vzhledu asi taky měněný.
Zřejmě proto Vám chcíply ty RAMky, ne?

Ten originál od Ferranti byl v maličkém pouzdře (zmenšené TO92), ale
uměl spínat trvalé 2A. V té době nevídaná věc. Dokumentace samozřejmě
nedostupná, takže mi vrtalo hlavou, proč i mnohem větší naše tranzistory
KF.. tak okamžitě odešly.
Pomohl až úplatek člověku z televizní opravny, který někde vyhrabal
katalog. Pak už to bylo jasné. A tentýž člověk za další úplatek pak
sehnal BD135, který byl sice pořád slabší, ale už spolehlivě fungoval.

Je vidět, jak se návrháři s návrhem toho DC-DC a s nějakým rušením
nemazali. Spínací tranzistor je ten levý z dvojice nad reprákem, a trafo
je kus od něho, až nahoře.

PL