Re: Jakou volit vypalovačku - bylo šablony

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Neděle Březen 17 12:29:01 CET 2024

Tak na SLA tiskárně by to asi šlo. Jenže jednak by to dlouho trvalo,
protože kvůli zachování opravdu rovné plochy by se to tam muselo umístit
nastojato, šikmo pod úhlem 60.75 stupňů (platí pro mojí SLA tiskárnu,
jiné typy to budou mít maličko jinak), spotřebovalo by to mraky resinu
na supporty a s výsledkem by se asi blbě pracovalo.
Jednak je ten resin poměrně křehký a docela těžký takže pád ze stolu na
zem znamená, že většinou se na figurce něco ulomí. Za druhé to má
tendenci měnit maličko rozměry se vzdušnou vlhostí.
Na pár prototypů nebo jednotlivé kousky by to asi šlo, ale neumím si
představit, že s tím někdo nanáší pastu na 200+ stejných PCB.
A asi by to při ceně toho resinu vyšlo o dost dráž než si nechat tu
masku za příplatek vyrobit rovnou s tišťákem.

Zdraví PavelK